مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۲۰ تا ۳۵ سالگی سن طلایی باروری در زنان است، قدرت باروری در زنان در ۳۸ سالگی یک سوم و در ۴۰ سالگی به نصف کاهش پیدا می‌کند.

نوزاد

به گزارش ایرنا، ناباروری از مشکلات زوج‌های ایرانی است و براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود سه میلیون زوج ایرانی نابارور هستند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا، به افزایش سن به عنوان یکی از عوامل موثر در ناباروری اشاره و اظهار کرد: افزایش سن علاوه برکاهش قدرت ناباروری در زنان، احتمال ناباروری، سقط و داشتن جنین ناهنجار با اختلال‌های کروموزومی را هم افزایش می‌دهد.

دکتر افسانه محمدزاده، اظهارکرد: چاقی، اضافه وزن، فشارخون و دیابت نیز می‌تواند تاثیرمنفی بر قدرت باروری زنان داشته و آن را کاهش دهد.

جراح ومتخصص زنان و زایمان محمدزاده بر نقش تغذیه سالم و فعالیت بدنی در توانایی فرزندآوری تاکید کرد و ادامه داد: تغذیه سالم و فعالیت بدنی با فرزندآوری سالم رابطه مستقیم داشته و به همین دلیل از زنان خواسته می‌شود که این دو موضوع را جدی بگیرند.

وی به زنان توصیه کرد که در کنار تحصیل و شغل به فکر فرزندآوری در زمان مناسب باشند و برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشند.

  • سیگار می‌تواند برقدرت باروری تاثیر منفی بگذارد

فلوشیپ روش‌های پیشرفته درمان ناباروری همچنین مصرف سیگار و الکل را از عواملی ذکر کرد که می‌توانند روی قدرت باروری تاثیر منفی بگذارند.

وی ادامه داد: زنان شاغلی هم که با موادشیمیایی سروکار دارند، در معرض خطر کاهش قدرت باروری هستند.

محمدزاده با اشاره به اینکه عوامل محیطی در نازایی زنان نقش دارد، گفت: عوامل محیطی شامل سبک زندگی نادرست مانند چاقی، احتمال ناباروری را افزایش می‌دهد.

کد خبر 374571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha