مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی برای مبارزه با استعمال دخانیات در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد و گفت: بنا داریم طی هفته ملی بدون دخانیات (۱۰ تا ۱۴ تیرماه) با اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی‌ شهروندان نسبت به موضوع دخانیات و سلامت خانواده و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی در راستای فرهنگسازی‌ برای کاهش مصرف دخانیات گام برداریم.

سمانه زماني در اين خصوص اظهار داشت: بدون شك استعمال دخانيات زمينه ساز گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه است به‌طوري كه آمار‌ها حاكي از آن است كه ۵۰ هزار مرگ در ايران ريشه در استعمال مواد دخاني دارد بنابراين اقدامات و فعاليت‌هاي آموزشي و ترويجي هفته ملي بدون دخانيات براي اطلاع‌رساني و افزايش آگاهي شهروندان در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد.

وي با اعلام اينكه هفته ملي بدون دخانيات به‌دليل تقارن با‌ماه مبارك رمضان به 10تا 16تير موكول شد، افزود: در ايران حدود ۷ ميليون و ۷۰۰هزار نفر مصرف‌كننده انواع مواد دخاني هستند و ۴ درصد از كل مرگ‌ومير بالاي ۳۰ سال كشور به واسطه مصرف دخانيات ثبت مي‌شود.

از همين رو اداره كل سلامت معاونت اجتماعي شهرداري تهران در سال‌جاري درنظر دارد برنامه‌هاي مختلفي را به اجرا در آورد. مديركل سلامت شهرداري تهران با اشاره به نامگذاري روزهاي هفته ملي بدون دخانيات گفت: شنبه 10تير به‌عنوان روز «دخانيات تهديدي براي جوانان»، يكشنبه 11تير به‌عنوان روز «دخانيات تهديدي براي زنان»، دوشنبه 12تير به‌عنوان روز «دخانيات تهديدي براي محيط‌زيست»، سه‌شنبه13تير به‌عنوان روز «دخانيات تهديدي براي توسعه پايدار»، چهارشنبه 14تير به‌عنوان روز «دخانيات تهديدي براي سلامت»، پنجشنبه 15تير به‌عنوان روز «سفيران سلامت عليه دخانيات» و جمعه 16تير به‌عنوان روز «نقش آموزه‌هاي ديني در كنترل مصرف دخانيات» نامگذاري شده است.

وي خاطرنشان كرد: مناطق 22گانه طي اين هفته بايد در راستاي اطلاع‌رساني و حساس‌سازي‌ شهروندان نسبت به موضوع دخانيات و سلامت خانواده و جلب مشاركت‌هاي مردمي و همكاري بين بخشي در راستاي پيشبرد برنامه‌هاي اجرايي تلاش كنند. زماني با تأكيد بر لزوم استفاده حداكثري از ظرفيت اعضاي كانون‌هاي پيشگيري از استعمال دخانيات افزود:

مناطق 22گانه ضمن اهتمام ويژه در بازنگري فعاليت‌هاي انجام گرفته در پارك‌ها و اماكن بدون دخانيات در سطح منطقه، خدمات سلامت‌محور از قبيل مشاوره، راهنمايي، ارجاع و ترك مواد دخاني را به مردم ارائه مي‌دهند. وي از اجراي همايش منطقه‌اي با رويكرد آموزشي در موضوع پيشگيري از استعمال دخانيات خبر داد و گفت: طي اين همايش از برگزيدگان ترك سيگار و قليان و حاميان برنامه‌هاي پيشگيرانه و كنترل مصرف دخانيات تقدير به عمل مي‌آيد.

کد خبر 374763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha