همشهری آنلاین: تازه‌ترین شماره‌ توسعه مهندسی بازار (سال یازدهم، شماره ۵۵، خرداد و تیر ماه ۱۳۹۶ منتشر شد.

پنجاه‌وپنجمین شماره توسعه مهندسی بازار منتشر شد

این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، کاغذ فاخر، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی)

توسعه مهندسي بازار در فرم، صفحه‌آرايي، و طراحي تغييراتي كرده است. براي اين تغييرات، دو ضرورت اولويت داشت؛ الف - بازخورد خوانندگان و اهالي بازاريابي، و ب - تغيير رفتار مطالعه بويژه با گسترش روزافزون رسانه‌هاي اجتماعي نظير تلگرام، اينستاگرام و روند روبه‌رشد اپليكيشن‌ها.

چکیده مجله را در ادامه می‌خوانید.

  • یادداشت/ مينتزبرگ‌‌عليه‌‌آموزشهاي‌‌مرسوم‌‌شغل‌‌مديريت،فروش به شركتها و سازمانها، و استارتاپ‌ها
  • سرمقاله
  • رهبری کاروکسب

دکتر مارتین گالسیان، استاد دانشگاه امریکایی ارمنستان

چکیده: رهبري كليد گم‌شده براي حل بسياري از مشكلات بشري است. بسياري از اين مشكلات نيازمند تطبيق‌پذيري با واقعيت جديد جهان است و در بسياري از موارد هيچ‌كس راهي براي حل اين مشكلات نمي‌شناسد. افرادي كه عزم اين مشكلات را داشته باشند، بايد از شجاعت لازم براي پذيرش اين مسئوليت برخوردار باشند، خود را در خط مقدم جبهه‌ي تلاش قرار بدهند، و امور را به پيش ببرند. رهبري كار بسيار دشواري است. رهبري صرفاً راضي كردن افراد نيست، مانند آنچه سياستمداران انجام مي‌دهند و با اين كار ارزش رهبري را پايين مي‌آورند. در واقع، رهبري واقعي اين نيست كه آنچه افراد دوست دارند را به آنها بگوييد بلكه، بايد چيزي به آنها بگوييد كه آنها نياز دارند بشنوند.

استارتاپ‌ها / توانمندسازی مدیران با گجت‌های پوشیدنی مدیریت استرس و خواب؛ گجت‌های شناسایی احساسات
چکیده: نمايشگاه بين‌المللي تهران از تاريخ دوم تا پنجم خرداد ماه امسال (1396) ميزبان ششمين نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوري اينوتكس (INOTEX)بود كه ‌به همت پارك فناوري پرديس، و با حضور بيش از 300 شركت داخلي و خارجي برگزار شد. در اين رويداد كه با هدف تعريف همكاريهاي بين‌المللي فناوري ‌و ارتقاي توان فناورانه‌ي شركتهاي ايراني و با پشتيباني معاونت علمي‌ و فناوري رياست‌جمهوري برگزار شد، جمع كثيري از صاحبان فناوري، صنعتگران، دانشمندان و بازرگانان داخلي و خارجي حضور داشتند. گزارش نمایشگاه اینوتکس 2017 را در این شماره از مجله می‌خوانید.

  • اخبار بازاریابی
  • بازار خبر

صدای بازار / مدیریت منابع انسانی؛ وظایف و تجربیات کاربردی
چکیده: به سراغ استادان دانشگاه و استادان بازار در حوزه مدیریت منابع انسانی رفتیم و سؤالات زیر را از آنها پرسیدیم:

1- مدیریت منابع انسنانی چیست؟
2- وظیفه اصلی مدیر منابع انسانی چیست؟ (در تعریف و در عمل)
3- چه تجربیات و نکات کاربردی در این زمینه داشته‌اید.

کتر سعید شهبازمردای، مشاور و مدرس حوزه منابع انسانی و استراتژیک، دکتر حسین صفرزاده، دبیر کمیته منابع انسانی انجمن شرکتهای پخش ایران، و دکتر بی‌بی‌مرجان فیاضی، عضو هیأت‌علمی گروه منابع انسانی دانشکده مدییت دانشگاه تهران، پاسخگوی سؤالاتمان بودند.

گفت‌وگو / مینتزبرگ علیه آموزشهای مرسوم شغل مدیریت

جکیده:علي بابايي، مترجم كتاب مديريت؛ از خيال تا واقعيت اثر هنري مينتزبرگ است كه در گفت‌وگو با توسعه مهندسي بازار از ديدگاههاي مينتزبرگ مي‌گويد.
بابايي، مدير گروه توسعه‌ي مديريت در پژوهشكده‌ سياستگذاري علم، فناوري و صنعت - دانشگاه صنعتي شريف است.
در اين گفت‌وگو، بابايي به‌طور خلاصه و به اجمال، به اصلي‌ترين ديدگاههاي مينتزبرگ مي‌پردازد كه آشكارا خط بطلان مي‌كشد بر بسياري از ديدگاههايي كه هم‌‌اينك در قالب آموزش و توسعه‌ي شغل مديريت در دانشگاههاي ايران و جهان تدريس مي‌شود!

جایگاه‌یابی/ جک تروت در دیار باقی! جایگاه‌یابی مُرد

چکیده:جك تروت، كسي كه براي ذهن و پول مصرف‌كنندگان جنگيد، به‌تازگي در 82 سالگي درگذشت.
جك تروت، استراتژيست بازاريابي، كه كسب‌وكار را به‌سان جنگي مي‌ديد كه در آن شركتها از طريق فرايندي به نام جايگاه‌يابي، پيام خود را در ذهن مشتريان ثبت مي‌كنند، در 82 سالگي در شهر گرينويچ (جنوب‌شرقي لندن) دار فاني را وداع گفت. به گفته‌ي دخترش، جونا تروت، علت مرگ وي سرطان روده بوده است.

منابع انسانی/ تزریق تفکر بازاریابی در دپارتمان منابع‌انسانی

چکیده: همه‌ ما به‌روشني مي‌دانيم كه فرهنگ سازماني نقش قابل توجهي در فرايند گذر آن به ديجيتال شدن دارد.
اين امر بخصوص در مورد دپارتمان بازاريابي صادق است كه با سرعت قابل توجهي در حال تحول است، به نحوي كه موفقيت آن تا حد زيادي به حمايت و مساعدت منابع انساني وابسته است تا بتواند استعدادهاي بهتر را شناسايي كند و آموزش بدهد. از سوي ديگر، منابع انساني نيز به كمك و حمايت بازاريابي متكي است، و يا حداقل، دست‌اندركاران منابع انساني بايد طرزتفكري شبيه به بازاريابان داشته باشند. در این مقاله به شش روند و رویکرد بازاریابی که منابع انساني مي‌تواند از آن بهره‌مند شود، پرداخته شده است.

تحلیل پیش‌بینانه/ گفت‌وگوی تلفنی با پروفسور رونالد راست (Ronald Rust): ابرداده‌ها و آینده‌ی بازاریابی

چکیده: پروفسور رونالد راست (Ronald Rust)، استاد ممتاز بازاریابی در دانشکده کسب‌وکار رونالد اسمیت در دانشگاه مریلند، پاسخگوی تلفنی توسعه مهندسی بازار بودند پیرامون ابرداده‌ها و آینده بازاریابی که می‌خوانید...

منابع انسانی/ توهم مثبت کارکنان در سازمان

چکیده: چرا برخي از روابط در مقابل فرازوفرودهاي زمان مصون مي‌مانند، اما برخي ديگر با كوچكترين چالشي مخدوش مي‌شود؟ توضيحي براي اين پديده مي‌توان داد كه افراد سيستمي از فرايندهاي شناختي دارند كه به آنها كمك مي‌كند ديدگاه خود در مورد جهان و روابط خود با محيط اطراف را شكل بدهند. اين فرايندهايي كه عمدتاً ناخودآگاه هستند، غالباً تلقي‌هاي مثبت مخدوشي را به وجود مي‌آورند كه به‌عنوان توهم مثبت شناخته مي‌شوند. اين نوع توهم باعث ايجاد احساس عدم قطعيت، رضايتمندي، و تعهد در روابط نزديك مي‌شود.

منابع انسانی/ گفت وگو با مدیر منابع انسانی شرکت هواپیمایی مالزی

چکیده:كلاديا كادنا بيش از 25 سال است كه سابقه‌ي كار حرفه‌اي در حوزه‌ي منابع انساني دارد و در اين مدت نقشهاي استراتژيك، عملياتي، و مشاوره‌اي را بر عهده داشته است. كادنا علاقه‌ي ويژه‌اي به مديريت استراتژيك استعداد، تحليل سازمان، و مديريت تغيير در سازمان دارد. وي در صنايع مختلفي همچون خطوط هواپيمايي، مخابرات، بانكداري، و نفت و گاز فعاليت داشته است. در ادامه مصاحبه‌ي خواندني با ايشان را از نظر مي‌گذرانيم.

استارتاپ‌ها/ استارتاپ‌ها، شتاب برای هیاهوی رسانه‌ای؛ آری یا نه؟

چکیده: در پاييز سال 2014 در زماني كه بحث فروش اطلاعات كاربران به‌وسيله‌ي فيس‌بوك مطرح بود، رسانه‌ي اجتماعي جديدي به نام اِلو (Ello)راه‌اندازي شد. الو متعهد شد كه عاري از هرگونه تبليغات بماند ‌‌‌‌و در‌‌‌انتهاي بيانيه‌ي اين شركت‌‌‌صراحتاً قيد شده بود كه كاربران اِلو محصول نيستند. اين رسانه‌ي جديد در اوج فعاليت خود در هر ساعت از بالغ‌ بر 30 هزار نفر درخواست عضويت دريافت‌ مي‌كرد. با اين‌حال، اين رسانه‌ي اجتماعي به‌سرعت از رونق افتاد. داستان الو را در این مقاله می‌خوانید.

گزارش/ افتتاح سالن همایشهای پروفسور مسعود حیدری (12 اردیبهشت 1396)

چکیده: آموزشگاه بازارسازان، 12 اردیبهشت 1396، میزبان جمع کثیری از اساتید بنام بازاریابی ایران بود که همزمان با مراسم تجلیل مقام استاد (روز معلم)، شاهد افتتاح سالن همایشهای پروفسور مسعود حیدری بودند....

تبلیغات/ تبلیغات خلاقانه و نوآور

چکیده: شرکتهای تبلیغاتی خلاق و نوآور جهانی، در این صفحات شما را با دریچه‌ای تازه از نوآوریهای خود در زمینه تبلیغات اسباب‌بازی، کنسرو ماهی، شامپوی ضدشوره، کتاب صوتی، اتومبیل، مرکز آموزش زبان، و... آشنا می‌کنند.

مطبوعات/ نگاه شرقی به تبلیغات

چکیده:اميرعلي آقاياري، سردبير ماهنامه‌ي نوپاي نگاه شرقي است كه نخستين شماره‌ي آن در ارديبهشت‌ماه امسال روانه‌ي بازار شد. به همين مناسبت رودرروي او نشستيم تا برايمان از زيروبم‌هاي مسيري بگويد كه منجر به انتشار نگاه شرقي شد. حاصل اين نشست، گفت‌وگويي است كه در اين شماره از توسعه‌مهندسي بازار مي‌خوانيد.

تبلیغات/ گفت‌وگو با مديران آژانس تبليغاتي و ارتباطات بازاريابي جي والتر تامپسون

چکیده: جيمز والتر تامپسون، آژانس جي والتر تامپسون(J. Walter Thompson)را در سال 1896 به ثبت رساند؛ يك آژانس تبليغاتي و ارتباطات بازاريابي كه زيرمجموعه‌ي WPP است. اين شركت تبليغاتي بيشتر از 10 هزار نيروي كار در بيش از 90 كشور جهان دارد و مركز اصلي آن در نيويورك است. شهرت ‌اين آژانس بيشتر به خاطر روابط بلندمدت با مشتريانش است. در ادامه، گفت‌وگوهايي را مي‌خوانيد با تامارا اينگرام، مدير اجرايي جهاني؛ تارون راي، مدير ارشد اجرايي در جنوب آسيا؛ و مت ايست‌وود، مدير خلاقيت جهانيJWT.

گفت‌وگو/ فروش به شرکتها و سازمانها

چکیده:بابك مرواني از ده سالگي در بازار تهران مشغول به كار فروش بوده است. وي به مدت شش سال يكي از مالكين و مديران يك شركت تحقيقات بازاريابي بوده و تجربه‌ي كار در شركتهاي بزرگي همچون تاژ (در سِمتهاي مختلف مدير تحقيقات بازار، مدير محصول، و مدير برند) و گروه صنعتي گلرنگ، (در سمتهاي مدير بازاريابي و مدير فروش) را دارا است.
مرواني از سال 1379 به آموزش مذاكره‌ي فروش در مؤسسات آموزشي و شركتهاي مختلف مشغول بوده است. وي همچنين ترجمه‌ي كتابهاي فروش به شركتها و سازمانها، تأليف نيل ركهم، و فروش، تكنيكها و كاربردها، تأليف هوبارت بوسكرك را نيز در كارنامه‌ي خود دارد.‌گفت‌وگويي را با وي انجام داده‌ايم كه در ادامه مي‌خوانيد.

نورومارکتینگ/مغز خریدار و بسته‌بندی

چکیده:زماني كه در مغازه‌هاي يك بازار و يا در ميان راهروهاي يك فروشگاه قدم مي‌زنيد، مغز شما دقيقاً به دنبال چه چيزي مي‌گردد؟ مغز مردان به دنبال موارد ويژه در محيط خرده‌فروشي است و چنين مواردي ركن مهمي از تجربه‌ي خريد آنها محسوب مي‌شود. در‌‌مقابل، براي زنان كليت موقعيت اهميت بالاتري دارد. هر دوي اين واقعيتها، دليل روشني است بر اينكه بسته‌بندي نه تنها در خط مقدم بازاريابي موفق محصول قرار دارد بلكه، يكي از مهمترين و اساسي‌ترين مؤلفه‌هاي نوروماركتينگ به شمار مي‌رود.

بسته‌بندی/ بسته‌بندی خلاقانه و نوآور

چکیده: بسته‌بندی خلاقانه و نوآور، چیزی نیست جز به‌کارگیری همزمان دانش و هنر؛ آنچه که شرکتهای جهانی به کار برده‌اند و ثمره‌اش را در فروش محصولات و خدمات خود دیده‌اند. در این صفحات کوشش شرکتهایی را می‌بینید که در زمینه مواد غذایی و مواد آرایشی - بهداشتی، مشتریان خود را با بسته‌بندیهای متفاوت، شگفت‌زده کرده‌اند.

مذاکره (موردکاوی)/ مذاکره با کانادایی‌ها

چکیده:اثر حاضر ویژگیهای کانادایی‌ها را در عباراتی کوتاه و موجز، و در عین حال کاربردی و اثربخش فراروی خوانندگان قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری مناسب از این نکات، تعامل بهتری بویژه در کسب‌وکار با اهالی این سرزمین داشته باشند.

فیلمهای بازاریابی/ تازه ترین رویکرد در مدیریت منابع انسانی

چکیده: دیوید اسمیت، نویسنده و مدیرعامل شرکت اکسنچر، در گفت‌وگویی کوتاه اما پرمغز با دانشکده کسب‌وکار هاروارد، به بیان نکات کلیدی در زمینه مدیریت منابع انسانی می‌پردازد. اینکه چگونه تجربه کاری کارکنان را شخصی‌سازی کنیم، چگونه آن را تقویت و اصلاح کنیم، و...

این فیلم به زبان انگلیسی است که از سوی انتشارات بازاریابی با زیرنویس فارسی تهیه شده است به قیمت 2 هزار تومان. تلفن خرید: 71 و 66408251 خرید آنلاین:www.MarketingShop.ir

  • کتابفروشی بازاریابی / معرفی تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

کد خبر 374778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha