همشهری آنلاین: مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش غلظت ذرات معلق به دلیل وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار از برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی فردا خبر داد.

به گزارش ايسنا، حسین شهبازی در مورد شرایط کیفی هوای تهران طی امروز و فردا اظهار کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای شهر تهران طی امروز(۱۱ تیرماه) در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود و انتظار می‌رود همراه با افزایش نسبی غلظت ذرات معلق به دلیل وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) در آستانه شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وی افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز نسبت به روزهای پیشین است و در برخی ساعات بعدازظهر وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۰ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: با تداوم این شرایط در روز دوشنبه، در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود و با کاهش میزان ناپایداری جوی در روز سه‌شنبه (۱۳ تیرماه)، از سرعت باد کاسته می‌شود و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: دمای تهران طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

شهبازی در پایان با اشاره به شاخص کیفی هوای تهران اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز ۱۰۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود و در شرایط کنونی تهران با شاخص ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کد خبر 374832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha