همشهری آنلاین: اولین مرکز خدمات جامع تصویر برداری کودکان با نصب اولین دستگاه «ام آر ای» اطفال با حضور وزیر بهداشت در مرکز طبی کودکان تهران افتتاح شد.

بیمارستان

به گزارش ایرنا، علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: مرکز طبی اطفال به عنوان بزرگترین بیمارستان کودکان کشور، تاکنون دستگاه ام آر ای مخصوص کودکان نداشت که به کمک یکی از خیرین چهل درصد از هزینه شش میلیارد تومانی ساخت این مرکز تامین شد و بقیه هزینه آن را هیات امنا وزارت بهداشت تامین کرد.

وی افزود: امروز همچنین اولین آی سی یو شیرخواران با ایجاد 12 تخت مراقبت های ویژه شیرخواران افتتاح می‌شود که برای ساخت آن 68 میلیارد تومان هزینه شده است.

جعفریان اضافه کرد: مرکز طبی کودکان مهمترین مرکز ارجاعی کودکان بیمار از سراسر کشور است و بیش از ظرفیت خود کار می‌کند و برای ارایه خدمات مناسب به مردم حداقل به دو برابر امکانات و تخت‌های موجود نیاز دارد.

وی افزود: مشکل دیگر این مرکز پایین بودن تعرفه‌های خدمات طب اطفال است که امیدواریم با اصلاحات تعرفه‌ها این مشکل نیز کاهش یابد.

دکتر رضا شروین بدر نیز در جمع خبرنگاران گفت: امروز علاوه بر افتتاح اولین مرکز ام ار آی کودکان و اولین بخش ای سی یو شیرخواران کشور مرکز جامع تست‌های ریوی کودکان و مرکز تشخیص بیماری‌های قلب جنین و مرکز جامع خدمات نوروفیزیولوژی برای اخذ نوار مغز، عضله و چشم کودکان افتتاح می شود.

شروین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین مشکل مرکز طبی اطفال، کمبود تخت بیمارستانی است زیرا این مرکز با ضریب اشغال 95 درصد با تمام ظرفیت خود مشغول خدمات رسانی به بیماران از سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: متوسط اقامت بیماران در این مرکز 5/5 روز است و این مرکز که هم اکنون 145 تخت بیمارستانی دارد نیازمند تعداد تخت‌های بیشتری برای ارایه خدمات مناسب به مردم است.

شروین همچنین از افتتاح مرکز طبی شماره دو در آینده نزدیک در منطقه 18 تهران خبر داد و گفت:‌ مرکز جدید برای ارایه خدمات فوق تخصصی اطفال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 374865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha