یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

تعدادی از کسبه بلاتکلیف ساختمان از بین رفته پلاسکو روز گذشته در برابر ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان تجمع کردند

و با اعتراض به بدقولی مدیران بنیاد نسبت به عدم‌ایفای تعهدات مالک اصلی ساختمان پلاسکو اعتراض کردند.

به گزارش ايرنا، آنها در اعتراض به آنچه تأخير در ساخت مجتمع تجاري جديد مي‌دانند، با تجمع در مقابل ساختمان بنيادمستضعفان اين گلايه را به مسئولان اين نهاد اعلام كردند كه چرا هيچ درخواستي براي دريافت پروانه ساختماني به شهرداري منطقه12 نداده‌اند؟ نمايندگان شركت‌كنندگان در اين گردهمايي درباره دلايل‌شان براي حضور در اين تجمع به خبرنگار ايرنا گفتند: قرار بود بنياد مستضعفان در مدت 2سال اين ساختمان را از نو بسازد، اما پس از 6‌ماه از حادثه آتش‌سوزي هنوز هيچ درخواستي براي دريافت پروانه ساختماني به شهرداري منطقه12نداده است.

يكي ديگر از كسبه پلاسكو حاضر در اين گردهمايي گفت: از 600واحد تجاري ساختمان پلاسكو 286واحد آن سالم مانده است، اما اجازه نمي‌دهند كاسبان به محل كار خود وارد شوند و بيشتر اموال آنها در اين واحدها به سرقت رفته است. وي افزود: با ريزش ساختمان پلاسكو تاكنون بيش از 6هزار نفر بيكار شده‌اند و درخواست ما اين است كه بنياد وضعيت كسبه اين ساختمان را روشن كند. متأسفانه بنياد مستضعفان و ديگر نهادها تاكنون كمكي به فعالان اقتصادي اين ساختمان نكرده‌اند.

رئيس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان گفت: هم‌اكنون يكي از خواسته‌هاي كسبه پلاسكو اين است كه بنياد مستضعفان جوابگوي اين امر باشد كه تكليف قسمت فوقاني ساختمان چيست؟ آيا مي‌‌خواهد آن را بسازد و مقاوم‌سازي‌ كند يا اينكه خود كسبه بايد تعميرات را انجام دهند؟ مجتبي دروديان ادامه داد: در 30 ارديبهشت رئيس بنياد مستضعفان به ما اعلام كرد كه قسمت شمالي را مقاوم‌سازي‌ مي‌كنند و در 30خرداد كلنگ احداث ساختمان جديد زده خواهد شد اما تاكنون به اين حرف‌ها عمل نكرده‌اند.

به گزارش ايلنا، وي گفت: با وجود نگهبان و نيوجرسي‌هايي كه در مقابل ساختمان شمالي قرار داده شده اما تا به حال چندين بار از اين ساختمان دزدي شده و همين امر كسبه را مجبور كرده كه شب‌ها نوبتي آنجا چادر بزنند و از مال‌شان حفاظت كنند. امروز اموال كسبه پلاسكو غارت مي‌شود، كسب و كار آنها خوابيده است. ديگر چه زماني بايد مشكلات خود را به گوش مسئولان برسانند؟

  • تجمع سپرده‌گذاران بلاتكليف

خبر ديگر اينكه روز گذشته تعدادي از سپرده‌گذاران بلاتكليف تعاوني اعتبار منحل‌شده فرشتگان در ميدان فردوسي تهران تجمع كردند و خواستار رسيدگي سريع‌تر به درخواست‌هاي خود شدند. اين افراد با ادامه دادن مسير تجمع خود در محدوده پيچ شميران و محدوده دروازه دولت همچنان خواستار دريافت اصل و سود سپرده‌هاي خود شدند و نسبت به عملكرد بانك مركزي در سامان‌دادن به وضعيت مؤسسه كاسپين انتقاد داشتند.

کد خبر 374895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha