همشهری آنلاین: معاون آموزشی اعلام کرد: وزارت علوم در جلسه‌ای با کمیسیون آموزش مجلس با دانشگاه آزاد درباره بازگرداندن تعداد قابل ملاحظه‌‎ای از رشته‌های حذف شده مقطع کارشناسی‌ارشد این دانشگاه توافق کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان جلسه کمیسیون آموزش مجلس، پیرامون چالش دانشگاه آزاد با وزات علوم درخصوص حذف 2900 رشته محل دانشگاهی در جمع خبرنگاران در این‌باره، توضیح داد: با رعایت 3 شرط قرار شد برخی کد رشته‌های حذف شده تایید شوند که البته امیدواریم این موارد به تصویب شورای گسترش آموزش عالی نیز برسد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرط‌های تعیین‌شده در این جلسه اشاره کرد و توضیح داد: کد رشته محل‌های مقطع کارشناسی‌ ارشدی که پیش از این فارغ التحصیل داشته است، استمرار خواهد یافت، صدور مجوز تایید کد رشته محل‌هایی که مجوز تحصیل در مقطع دکتری دارند و همچنین به کد رشته محل‌هایی که حداقل سه استادیار داشته باشند کمک خواهد شد تا فعالیت خود را ادامه دهند.

شریعتی‌نیاسر با بیان اینکه با دانشگاه آزاد توافقاتی حاصل شد و این توافق برای سال تحصیلی 96-97 است بنابراین امیدواریم در این سال بتوانیم با دانشگاه آزاد اسلامی به جمع بندی‌های مطلوبتری برای ادامه راه برسیم، افزود: با توجه به توافقات اولیه‌ای که در این جلسه حاصل شد، فکر می‌کنم در یکی دو روز آینده بتوانیم جمع‌بندی نهایی را اعلام کنیم.

 معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در این جلسه فعلا مجوز حدود 2300 کدرشته از سوی وزارت علوم تایید شد، اضافه کرد: امیدواریم در آینده با دانشگاه آزاد به جمع‌بندی‌های مطلوب‌تری هم برسیم.

کد خبر 374988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha