چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاد تبلیغات فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل روز چهارشنبه در تازه ترین نقشه منتشر شده از روند جنگ در داخل موصل، برای نخستین بار در سال های اخیر گروه تروریستی داعش را از روی نقشه این شهر حذف کرد.

داعش از نقشه موصل حذف شد

به گزارش ایرنا، براساس نقشه جدید منتشر شده این ستاد، مواضع گروه تروریستی داعش در بخش قدیم شهر موصل یک نوار نازک در ساحل غربی رودخانه دجله است که عرض آن بیشتر چند صد متر طول ندارد.

براساس این نقشه تنها مناطق باقی مانده که هنوز درگیری درآنها با عناصر باقی مانده داعش جریان دارد شامل محلات ' المیدان'، 'الکوازین'، 'باب المشط'، 'الشهوان'، 'دکه البرکه' و بخشی از محله القلعیات' است که همگی آنها به صورت نوار باریکی ، درساحل غربی رودخانه دجله دربخش قدیم شهر موصل واقع شده اند.

فرماندهی سازمان مبارزه با تروریسم که درحال حاضر آخرین مراحل این درگیری را با عناصر تروریستی داعش سپری می کند، اعلام کرده است که تا رسیدن به ساحل رودخانه دجله فقط 150 متر فاصله دارد.

نیروهای پلیس مرکزی عراق نیز درهمین راستا چند موضع جدید درمحله باب الطوب، شامل پارکینگ و میدان باب الطوب، خیابان 'خالد بن ولید' و مسجد 'خزام' را آزاد کردند.

سپهبد 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده عملیات آزادی استان نینوا پیشتر اعلام کرده بود که تا پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش در شهر موصل فاصله ای نمانده و به زودی پیروزی نهایی اعلام می شود.

'حیدر العبادی' نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق نیز عصر دیروز سه شنبه در جلسه هفتگی با خبرنگاران تاکید کرد که زمان پیروزی نهایی بر داعش در موصل بسیار نزدیک شده است.
عملیات آزادسازی موصل بیش ازهشت ماه قبل در17 اکتبر 2016 آغاز شد.

کد خبر 375267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha