اعضای باندی که دست به سرقت از مغازه‌ها و بارهای کامیون‌ها می‌زدند، به دام پلیس افتادند. در مخفیگاه این باند دست‌کم ۲میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شد.

متهم

تحقيقات پليس براي دستگيري اين باند از ارديبهشت‌ماه امسال شروع شد. نخستين شاكي پرونده راننده خاوري بود كه مي‌گفت دزدان با پاره‌كردن چادر ماشين اقدام به سرقت بار آن كرده‌اند. او توضيح داد: بار ماشين محموله پيچ و مهره بود و قرار بود آنها را به انبار شركتي در جاده مخصوص كرج ببرم. حدود ساعت 2:30بامداد بود كه مقابل انبار رسيدم اما بايد تا بازشدن آنجا صبر مي‌كردم.

براي همين داخل ماشين خوابيدم و صبح كه بيدار شدم ديدم چادر ماشين پاره شده و دزدان كارتن‌هاي پيچ و مهره‌ را سرقت كرده‌اند.
اين مرد تنها شاكي پرونده نبود؛ چراكه بررسي‌ها نشان مي‌داد راننده‌هاي ديگري نيز در دام اين باند گرفتار شده‌اند. تمامي اين راننده‌ها افرادي بودند كه در تاريكي شب به مقصد رسيده و پس از آن تصميم گرفته بودند تا روشن‌شدن هوا و زمان تحويل بار داخل ماشين بخوابند.

غافل از اينكه زماني كه آنها در خواب بودند دزدان مخفيانه چادر و روكش ماشين را بريده و محموله داخل آن را سرقت كرده‌اند. بيشتر اين سرقت‌ها در مقابل انبارهايي در جاده قديم و مخصوص كرج يا جاده ساوه رخ داده بود و دزدان محموله‌هايي ازجمله پارچه، روغن نباتي، تجهيزات رايانه‌اي و لوازم يدكي خودرو را سرقت كرده بودند.

كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران در ادامه متوجه شدند كه برخي از محل‌هاي سرقت، مجهز به دوربين مداربسته بوده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه دزدان سرقت‌هايشان را بين ساعت 3تا 5صبح رقم مي‌زدند و براي سرقت از خودروهاي سمند، پژو 405و وانت پيكان سفيد استفاده مي‌كردند.

مشخصات اين خودروها در اختيار تمامي تيم‌هاي گشت پليس قرار گرفت تا اينكه حدود ساعت 4صبح 24ارديبهشت، مأموران گشت كلانتري چيتگر هنگام عبور از مقابل پاركينگ يكي از شركت‌هاي خودروسازي، چند مرد را ديدند كه بالاي يك كاميون پارك شده در پاركينگ رفته و به آرامي در حال انتقال محموله آن به داخل يك پيكان وانت سفيد رنگ بودند. مأموران با ديدن اين صحنه براي دستگيري دزدان وارد عمل شدند اما آنها با مشاهده پليس سوار وانت پيكان شدند و فرار كردند.

عمليات تعقيب سارقان شروع شد و دزدان براي اينكه بتوانند از دست پليس فرار كنند شروع به پرتاب سنگ و آهن به سمت خودروي پليس و ديگر خودروهاي عبوري كردند و در نهايت با رها كردن خودرو، پا به فرار گذاشتند.با بررسي پلاك اين خودرو مأموران به مردي افغان به نام عزيز رسيدند كه وانت‌پيكان را به تازگي و به‌صورت قولنامه‌اي خريداري كرده بود. محل زندگي او شناسايي شد اما وقتي تيم تحقيق به آنجا رفت، مشخص شد كه عزيز محل زندگي‌اش را ترك كرده و متواري شده است.

در ادامه مخفيگاه جديد او در جنوب‌غرب پايتخت شناسايي شد و مأموران با زيرنظر گرفتن وي دريافتند كه او با چند مجرم سابقه‌دار ايراني و افغان در ارتباط است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اعضاي اين باند 7نفر هستند كه با شناسايي مخفيگاه تمامي آنها، در جريان 5عمليات ضربتي و همزمان يكي پس از ديگري دستگير شدند و در مخفيگاه‌هاي آنها مقدار زيادي اموال مسروقه كشف شد.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي علاوه بر سرقت از كاميون‌ها، به سرقت از ده‌ها مغازه نيز اعتراف كردند. به گفته سرهنگ نجفي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران، اموالي كه از مخفيگاه‌هاي اين باند كشف شد، دست‌كم 2ميليارد تومان ارزش دارد و همزمان با دستگيري اين افراد شاهد كاهش چشمگير سرقت‌هاي اينچنيني در تهران هستيم. به گفته وي، تمامي متهمان در اختيار اداره آگاهي قرار دارند و تحقيقات براي شناسايي محل‌هاي سرقت ادامه دارد.

کد خبر 375403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha