یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

آزاده مختاری: سارق خشن با همدستی همسر جوانش و 2 جوان غریبه، باند خشنی را به راه انداخت که از مسافران باتهدید اسلحه و چاقو سرقت می‌کردند.

17 مرداد ماه، مرد جوانی سراسیمه نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد لحظاتی قبل هدف سرقت مسلحانه سرنشینان یک خودرو که 3 مرد و یک زن بوده اند، قرار گرفته است.

این مرد به مأموران گفت: ساعتی قبل در حالی که در انتظار تاکسی بودم، راننده یک خودروپیکان کرم رنگ که 2 مرد دیگر و یک زن سرنشینان آن بودند مقابلم توقف کرد و من بدون آنکه به رفتارهای آن‌ها مشکوک شوم، سوار خودرو شدم.

 پس از طی مسافتی در حالی که خودرو وارد بزرگراه شده بود، ناگهان سرنشینان آن با تهدید اسلحه شروع به ضرب و شتم من کرده و پس از سرقت تمامی اموالم من را از خودرو به بیرون انداخته و متواری شدند.

پس از اظهارات این مرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران- مبارزه با سرقت مسلحانه - قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

در حالی که هر روز بر تعداد شاکیانی که از سوی این باند مورد سرقت قرار گرفته‌ بودند افزوده می‌شد، کارآگاهان با دستورویژه قاضی سلیمانی - دادیار دوم دادسرای جنایی تهران- تحقیقات گسترده برای ردیابی متهمان این باند را آغازکردند، اما همزمان با اقدامات پلیسی، اعضای باند که فهمیده بودند پلیس در تعقیب آن‌ها است به مدت 2 ماه فعالیت خود را متوقف کردند.

پاییز سارقان مسلح

درحالی که کارآگاهان پلیس، تمامی حرکات باند را تحت نظر قرار داده بودند تا درصورت انجام نخستین سرقت، سارقان به سرعت ردگیری شوند، با آغاز فصل پاییز متهمان که تصور می‌کردند پلیس دیگر در تعقیب آن‌ها نیست، بار دیگر سرقت‌های خشن خود را آغاز کردند. 

با شروع دوباره فعالیت این باند، کارآگاهان پلیس با اجرای طرح مهار و قراردادن گشت‌های مخفی، توانستند با توجه به تصاویر چهره‌نگاری شده اعضای باند، در مدت بسیار کوتاهی محدوده فعالیت اعضای باند را شناسایی کرده و با دستور قضائی قاضی سلیمانی عملیات برای بازداشت متهمان را آغاز کنند.

مأموران زبده پلیس آگاهی در این مرحله درعملیاتی غافلگیرانه، تمامی مخفیگاه‌های اعضای باند را به صورت همزمان مورد حمله قرار داده و 4عضو باند را بازداشت کردند.

سرهنگ کارآگاه لیراوی معاون جنایی اداره آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند گفت:سرکرده باند که جوان 24ساله‌ای  است در بازجویی‌ها مدعی شده به‌دلیل مشکل مالی فراوانی که با آن روبه‌رو شده‌ به فکر سرقت افتاده و با همدستی همسرش و 2 جوان دیگر نقشه سرقت‌ها را به اجرا گذاشته است.

همسر18 ساله سردسته باند، روز گذشته درحالی‌که به شدت گریه می‌کرد در بازجویی‌ها مدعی شد همسرش با سوء استفاده از علاقه‌‌ای که به او داشته، وی را مجبور کرده تا در جریان سرقت‌ها او وهمدستانش را همراهی کند.

کد خبر 37553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز