همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در حوزه سلامت، گفت: در حالی که سود سرمایه گذاری در سایر بخش‌های به غیر از حوزه سلامت، زیاد است اما افرادی که برای راه اندازی بیمارستان سینا، سرمایه‌گذاری کردند، کار بسیار سخت و بزرگی را انجام دادند.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا اراک، اظهار داشت: قضاوت افرادی که در خارج از حوزه پزشکی قرار دارند از سرمایه‌گذاری در این حوزه، دقیق و درست نیست و اگر سرمایه گذاری در این حوزه مقرون به صرفه بود، شاهد حضور پررنگ سرمایه گذاران در این بخش بودیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی سرمایه گذاری چندانی در حوزه سلامت ندارد، افزود: سرمایه گذاری در حوزه پزشکی از محل درآمد پزشکان و اندکی هم از سایر حوزه‌ها مانند بانک‌ها است که باید بابت سرمایه گذاری آنها، تقدیر و تشکر کرد.

هاشمی تاکید کرد: در حوزه سلامت رعایت حقوق شهروندان و ارائه بالاترین خدمات با حداکثر استانداردهای دنیا مهم است و وزارت بهداشت، حمایت از بخش خصوصی و البته نظارت را وظیفه خود می‌داند و بخاطر همراهی بخش خصوصی با دولت در 4 سال گذشته نیز از آنها سپاسگزارم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یادم می‌آید که سال 84 برای افتتاح بیمارستان چشم پزشکی با بالاترین استانداردها، از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز وزیر بهداشت، معاونش و رییس دانشگاه وقت دعوت کردیم اما به جز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هیچ مسئولی به آن مراسم نیامد و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم که قصد آمدن به این مراسم داشت، با برقراری یک تماس وی را برگرداندند بنابراین باید از رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک که سیاست دولت مبنی بر حمایت از بخش خصوصی را درک و به مرحله عمل درآورد تشکر کنم زیرا 17 سال از قصد و شروع عملیات ساخت این بیمارستان می‌گذرد.

هاشمی ضمن تاکید بر اینکه وظیفه وزارت بهداشت، حمایت از بخش خصوصی است، ادامه داد: با افزایش تخت‌های این بیمارستان موافق هستیم البته قوانین با تغییراتی همراه بوده و در صورتی که تا یکسال پس از اخذ مجوز، اقدام به فعالیت نکنید، باید دوباره برای گرفتن مجوز اقدام کنید.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در استان مرکزی سطح خدمات از نظر دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و تخصصی باید بهتر از این بود و اگر در دهه‌های گذشته به حوزه سلامت توجه بیشتری می‌شد، در حال حاضر شاخص تعداد تخت به ازای هر هزار نفر باید بهتر از امروز بود و ما برای افتتاح چندمین و نه اولین بیمارستان خصوصی این استان به اراک سفر می‌کردیم.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که تا تیرماه سال آینده بیش از 1000 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی اضافه شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: در اراک نیز با راه اندازی بیمارستان ولیعصر(عج) و آیت الله خوانساری، بیش از 500 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت اراک اضافه می‌شود البته هنوز هم تعداد تخت‌های بیمارستانی کافی نیست.

هاشمی از مذاکرات استاندار استان مرکزی و نمایندگان با چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی برای ساخت بیمارستان 650 تختخوابی در اراک خبر داد.

وزیر بهداشت خطاب به مسئولان و سهامداران بیمارستان فوق تخصصی سینا اراک، گفت: اگر هدف ما خدمت کردن به مردم باشد و استانداردها رعایت و به روز باشد، این بیمارستان روز به روز شلوغ‌تر می‌شود بنابراین مردم به احترام و خدمت با انصاف نیاز دارند و اگر این موارد رعایت شود، خدا درهای رحمت خود را می‌گشاید.

هاشمی گفت: اعتبار در گروی احترام گذاشتن به مردم و خدمت مناسب ارائه کردن است و باید تصور کنیم که خانواده خودمان به عنوان بیمار مراجعه کرده اند زیرا در حوزه سلامت مردم با درد و رنج بسیار زیادی مراجعه می‌کنند باید بهترین خدمات به آنها ارائه شود.

کد خبر 375780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha