همزمان با اصرار برخی نمایندگان مجلس برای سؤال از رئیس‌جمهور درباره بحران ایجاد شده برای مؤسسه اعتباری کاسپین و بلاتکلیفی برخی تعاونی‌های اعتبار منحل‌شده غیرمجاز ازجمله فرشتگان و آرمان، امروز ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی به مجلس می‌رود تا در پاسخ به درخواست برخی نمایندگان با حضور در نشستی غیرعلنی به ابهام‌ها و سؤال‌ها پاسخ دهد.

 همزمان معاون پارلماني رئيس‌جمهور از دستور حسن روحاني به وزير اقتصاد و رئيس‌كل بانك مركزي براي حل مشكل مؤسسات مالي غيرمجاز خبر داد. اين در حالي است كه رئيس كميسيون اقتصادي مجلس از ارائه گزارش اين كميسيون به هيأت‌رئيسه مجلس درخصوص تخلفات احتمالي بانك مركزي خبر داده است.

  • ورود شوراي عالي امنيت ملي

ديروز برخي رسانه‌ها از بررسي پرونده غيرمجازها و عوامل تشديد‌كننده نگراني‌ها عليه شبكه بانكي كشور پس از بحران غيرمجازها خبر دادند و حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، گفت: هرچند اين سپرده‌گذاران قرباني كلاهبرداري و تقلب شده‌اند اما دولت خود را ملزم مي‌داند كه نسبت به حل اين مشكل اقدامات جدي انجام دهد و دولت خود را موظف مي‌داند كه از حقوق سپرده‌گذاران دفاع كند. معاون پارلماني رئيس‌جمهور تأكيد كرد: سپرده‌گذاران بايد مراقبت كنند كه براي رسانه‌هاي بيگانه خوراك تبليغاتي تهيه نكنند.

  • تصفيه فرشتگان ادامه دارد

طبق گزارش ايسنا امور تصفيه و ارزيابي دارايي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني‌هاي زيرمجموعه كاسپين به جز فرشتگان پايان يافته است. طبق آخرين آمار، دارايي‌هاي فرشتگان تا حدود ۳۱۰۰ ميليارد تومان ارزيابي شده و شناسايي و انتقال مابقي اموال در دستور كار قرار دارد.

  • گزارش كميسيون اقتصادي مجلس

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت كه گزارش اين كميسيون درباره تخلفات بانك مركزي در اعمال نظارت بر مؤسسه كاسپين به هيأت‌رئيسه ارجاع شد. به گزارش ايسنا، محمدرضا پورابراهيمي تأكيد كرد: درباره مؤسسه كاسپين كميسيون اقتصادي به اين نتيجه رسيد كه بانك مركزي در حوزه نظارتي به وظايفش عمل نكرده، تخلف بانك مركزي براي ما محرز شد لذا گزارش خود درباره اعمال ماده۲۳۶ را به هيأت‌رئيسه ارائه كرديم تا به‌زودي در صحن علني قرائت شود؛

اگر نمايندگان به اين گزارش رأي دهند. پرونده كاسپين درباره موارد تخلف ناشي از عدم‌نظارت به بانك مركزي و اقداماتش به دستگاه قضايي ارسال خواهد شد. رئيس كميسيون اقتصادي مجلس همچنين درباره آخرين وضعيت سؤال از رئيس‌جمهور گفت:‌ نگاه هيأت‌رئيسه آن است كه اين موضوع براساس توافق حل شود تا به‌نحوي تعداد سؤال‌كنندگان به كمتر از ۷۴نفر رسيده تا از لحاظ آيين‌نامه‌اي موضوع سؤال از دستور خارج شود اما براساس آخرين اطلاعم هنوز ۱۰۰نفر بر خواست‌شان براي سؤال از رئيس‌جمهور مصر هستند.

کد خبر 375811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha