مرد جوان مهریه ۲۰۰ میلیون تومانی خواهرش را در اختیار پسردایی‌اش قرار داد تا ماهانه سود کلانی دریافت کند اما وقتی نه خبری از سود شد و نه اصل پول، نقشه آدم‌ربایی کشید.

چند روزپيش مردي به پليس شهر همدان رفت و خبر از ناپديد شدن پسر، عروس و نوه 5ساله‌اش داد. او گفت: خانواده پسرم مدتي قبل براي زندگي از تهران به همدان آمدند اما به طرز مرموزي ناپديد شده‌اند و خبري از آنها نيست. با اظهارات اين مرد، كارآگاهان به خانه جوان ناپديد‌شده رفتند و در تحقيق از همسايه‌ها دريافتند كه آنها از سوي افراد ناشناسي ربوده شده‌اند. 21روز از ناپديد شدن اعضاي اين خانواده گذشته بود تا اينكه مرد ميانسال بار ديگر نزد مأموران رفت و گفت:

پسرم چند ساعت قبل با من تماس گرفت و گفت بايد هرچه زودتر 600ميليون تومان پول برايش جور كنم در غير اين صورت جان او و خانواده‌اش در خطر است. اين را كه گفت متوجه شدم آدم‌ربايي كار پسرعمه‌اش است. چرا كه پسرم به او 600ميليون تومان بدهكار بود. در آن لحظه فكري كه به سرم زد و به دروغ به آدم‌ربايان كه قصد تهديد مرا داشتندگفتم پسرم به‌تازگي 3ميليارد تومان به دست آورده و تمام پول‌ها در خانه‌اش است. حتي گفتم بخشي از پول را طلا و جواهر خريده و در گاوصندوق خانه‌اش است. حالا هم احتمال مي‌دهم آدم‌ربايان براي برداشتن اين پول به خانه پسرم برمي‌گردند.

  • نجات از اسارتگاه

پس از اظهارات اين مرد گروهي از مأموران پليس همدان راهي خانه گروگان شدند و به كمين نشستند. ساعتي بعد خودرويي مقابل ساختمان توقف كرد. زن گروگان‌گرفته شده به همراه كودك 5ساله و مردي ناشناس وارد ساختمان شدند. همان لحظه مأموران وارد عمل شدند و با نجات مادر و كودك، مرد آدم‌ربا را دستگير كردند. وي اقرار كرد كه همدستانش شوهر اين زن را در باغي در كرج زنداني كرده‌اند كه تيمي از مأموران راهي آنجا شدند و مرد جوان را نيز آزاد كردند. در جريان اين عمليات 6مرد به همراه 2زن كه در آدم‌ربايي نقش داشتند دستگير شدند.

سركرده باند پسرعمه مرد گروگان بود كه ديروز وقتي به دادسراي جنايي تهران منتقل شد، گفت: حدود يك سال و نيم پيش خواهرم از شوهرش جدا شد و 200ميليون تومان به‌عنوان مهريه گرفت. مدتي بعد پسردايي‌ام (مرد گروگان) به نام ناصر پيش من آمد و خواست تا اين پول را دراختيارش قرار دهم. مي‌گفت قصد دارد مغازه اجاره كند و مي‌تواند سود كلاني به ما بدهد. اما بيشتر از يك سال گذشت و ناصر يك ريال هم سود به ما پرداخت نكرد.

پس از آن به سراغش رفتم تا پول خواهرم را بگيرم كه متوجه شدم شبانه خانه‌اش را تخليه كرده و فراري شده است. وي ادامه داد: پس از اين اتفاق متوجه شدم او به همدان رفته است. به همراه 5نفر از دوستان و بستگانم كه آنها هم از وي طلبكار بودند راهي همدان شديم و با تهديد او و خانواده‌اش را ربوديم.

بعد آنها را به باغي در كرج منتقل كرديم تا به پولمان برسيم. 200ميليون تومان خواهرم به همراه سودي كه قولش را داده بود به همراه پول 2نفر از بستگان ديگرم مي‌شد 600ميليون تومان اما پيش از گرفتن اين مبلغ دستگير شديم. اظهارات اين مرد در حالي بيان مي‌شد كه مرد گروگان مدعي شد: اشتباه من اين بود كه مي‌خواستم با پول نزول براي خودم كار و كاسبي راه بيندازم اما زمين خوردم و مي‌خواستم مدتي از آنها دور باشم تا بخشي از پولشان را جور كرده و به آنها برگردانم اما پسرعمه‌ام با دستور خواهرش نقشه آدم‌ربايي كشيدند.به گزارش همشهري، 2زني كه در اين پرونده دستگير شده‌اند مادر و خواهر متهم اصلي پرونده هستند كه تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

کد خبر 375945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha