همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در مرز خسروی استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل برای پذیرش زوار در ایام محرم و اربعین را دارد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای مشتاقان زیارت کربلای معلی در ایام اربعین، تصمیم گرفته شد مرز خسروی نیز به سه مرز اصلی زمینی ایران برای تردد به کشور عراق اضافه شود.

وی از فراهم بودن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: مرزهای غربی و شهرهای مجاور آنها شرایط لازم را برای پذیرش زوار اربعین آماده کرده اند، نیروی انتظامی نیز آمادگی کامل برای پذیرش زوار در ایام محرم و اربعین را دارد.

این مقام ارشد ناجا خاطرنشان کرد: مذاکراتی با طرف عراقی جهت تردد زائران صورت گرفته که امیدواریم آنها نیز آمادگی لازم را برای امور مربوط به مراسم اربعین و پذیرش زوار داشته باشند.

اشتری افزود: مردم ساکن در مسیر عتبات عالیات از مشتاقان ابا عبدالله الحسین(ع) هستند. در سال های اخیر نیز زیر ساخت ها پیشرفت خوبی داشته اند و جاده و مکانهای مناسبی در طول مسیر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها بر این است که تمام شرایط برای عبور امن و آسان زائران و مسافران از خسروی فراهم شود، یادآور شد: نیروی انتظامی، ارتش و سپاه آمادگی دفاع از مرزها را دارند.

فرمانده ناجا ادامه داد: ظرفیت ها در زمینه گیت ها باید افزایش یابد، لذا مسئولان پایانه مرزی و فرمانداری باید بستر مناسب را فراهم کنند. همچنین پلیس مهاجرت و اتباع ناجا نیز خدمات لازم به منظور ایجاد گیت های لازم و موقت را انجام خواهند داد.

اشتری در پایان تاکید کرد: شرایط امنیتی مناسب در کشور و جداره مرزها وجود دارد و هیچ نگرانی امنیتی احساس نمی شود. با این حال باید هنگ ها و پاسگاه ها بیش از پیش تقویت شود.

کد خبر 375992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha