همشهری آنلاین: در ادامه حضور رکس تیلرسون در قطر شب گذشته نشست سه‌جانبه‌ای بین امیر قطر، وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر مشاور کویت در امور کابینه در دوحه برگزار شد.

دیدار تیلرسون و امیر قطر در حضور یک مقام کویتی در دوحه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و هیئت همراهش نشست سه جانبه‌ای را با حضور محمد العبدالله المبارک الصباح، وزیر مشاور کویت در امور کابینه و جانشین وزیر اطلاع‌رسانی این کشور در کاخ "بحر" در دوحه برگزار کردند که محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر نیز به این نشست پیوست.

در این نشست بحران کشورهای عربی، تحولات و تاثیرات منطقه‌ای و بین‌المللی آن، تلاش‌های میانجی‌گری کویت و مواضع بین‌المللی در حمایت از حل بحران این کشورها، حفظ ثبات منطقه و منافع کشورها و ملت آنها بررسی شد.

در این دیدار همچنین دو طرف به بررسی حمایت‌های آمریکا از میانجی‌گری کویت در حل بحران کشورهای عربی و تلاش‌های مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم پرداختند.

تیلرسون در این دیدار تاکید کرد، حضورش در این نشست برای ممانعت از بالا گرفتن اختلافات و یافتن راه حل مناسب برای بحران است.

وی گفت: مواضع قطر درباره بحران کشورهای عربی از همان ابتدا روشن و منطقی است.

در این دیدار تیلرسون پیشنهاد داد وزرای خارجه همه کشورهای عربی بر سر یک میز مذاکره جمع شوند و موضوع بحران و مسائل مربوط به آن را بررسی کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار از حملات رسانه‌ای کشورهای تحریم‌کننده علیه قطر اظهار نارضایتی کرد.

تیلرسون با تقدیر از مواضع قطر در مبارزه با تروریسم گفت:‌ قطر اولین کشوری است به خروجی‌های نشست ریاض در ماه مه پاسخ مثبت داد و مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن را بررسی کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود از رهبری امیر این کشور تقدیر کرد.

اقدامات دیپلماتیک به خصوص حمایت بین‌المللی از تلاش‌های میانجی‌گری کویت نشانگر قاطعیت تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران از طریق گفت‌وگو است.

کد خبر 376027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha