جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۳ تیر در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آيت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب و نام‌گذاری این روز به نام عفاف و حجاب، گفت: مسأله حجاب، مسأله بسیار مهمی است که با دین، سیاست و استقلال کشور ارتباط دارد.

وی ادامه داد: وقتی دنیا بنگرد که در ایران حجاب مورد توجه است اینطور قضاوت می‌کند که این مردم متدین هستند، بنابراین نمی‌شود به این کشور و مردم آسیب رساند. اما اگر خدای ناکرده ببینند بی‌حجابی رایج شده و گویا در بعضی ماشین‌ها شبه کشف حجاب وجود دارد، اینطور نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: فضای داخلی اتومبیل، فضای خصوصی نیست. این ماشین در خیابان حرکت می‌کند و از پشت شیشه مردم ساکنین آن را می‌بینند و اگر بدحجاب یا خدای ناکرده بی‌حجابی در آن باشد به فضای عمومی لطمه زده است، بنابراین نیروی انتظامی باید با قاطعیت با چنین افرادی برخورد کند.

موحدی کرمانی تأکید کرد: حضرت آیت‌الله مکارم نیز در این زمینه تصریح کرده‌اند که ماشین فضای خصوصی نیست و فضای عمومی است و همه می‌بینند پس باید در این زمینه دقت شود. مردم ما هم که این حجاب را رعایت نمی‌کنند شاید آدم‌های نجیبی باشند اما فرهنگ غلطی در خانه‌های آنها و فامیل آنها حاکم است. به خود بیایند، والله قیامتی است و نمی‌توانید در قیامت و عالم برزخ جواب دهید.

وی افزود: اگر به شما گفتند که با این کارتان به استقلال کشور آسیب رساندید و عزت انقلاب را از بین بردید و در دشمن ایجاد طمع کردید که با خود بگوید مردم از انقلابشان دست برداشتند و بیاید به کشور ضربه بزند، نمی‌توانید جواب این ضربه‌ها را در قیامت بدهید، پس افراد را تربیت کنید و مادران و پدران روی دخترانشان دقت کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: از نیروی انتظامی هم تشکر می‌کنم که در این زمینه نسبتاً خوب عمل کرده است.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیروزی بزرگ عراق و آزادسازی موصل را به مردم عراق، مرجعیت محترم و حکومت این کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: پیام این پیروزی‌ها این است که اگر مردم مظلوم مقابل ستمکاران قیام کنند خداوند آنها را یاری می‌کند و بحمدالله داعش در موصل ریشه‌کن شد و پلیس فدرال عراق در این زمینه اعلام کرد که در جریان آزادسازی موصل بیش از هزار تکفیری داعشی کشته شد و ده‌ها خودروی بمب‌گذاری شده منهدم گردید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: رئیس فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز از کشته شدن بیش از 28 هزار داعشی و دستگیری 4 هزار نفر دیگر در طول جنگ با داعش خبر داد که 130 نفر از آنها فرمانده ارشد و 225 نفر نیز فرمانده لجستیک داعش بودند. در میان داعشی‌های حاضر در عراق از اتباع 86 کشور جهان دیده می‌شود که دست کم 9 هزار نفر از آسیا، 3 هزار نفر از عربستان،‌ 4 هزار نفر از تونس و سایر کشورهای خارجی هستند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خصوص جنایات آمریکا گفت: حمایت از اسرائیل، خونریزان و قاتلین دنیا چیز کمی نیست اما برای آمریکا عادی شده چرا که ماهیت آمریکا، ماهیت کثیفی است.

وی افزود: بعضی از ضعیفان بیماردل می‌گویند که آمریکا قوی است و ایران قدرت مقابله با آن را ندارد و بهتر است به سازش و مذاکره روی بیاورد. واعجبا! گویا این افراد وعده‌های قطعی قرآن را ندیدند، یا دیده‌اند و باور ندارند.

موحدی کرمانی تأکید کرد: ما خیلی مقتدر هستیم، رهبری مقتدر، توانا، شجاع،‌ صاحبت عزم قوی و جاگرفته در دل‌های پاکان داریم. به طوری که وقتی پوتین از فرودگاه به سمت تهران می‌آید مستقیم به دیدار رهبر می‌رود و شیفته ایشان می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما نیروهای مسلح کاردان، ایثارگر و عاشق شهادت داریم، ادامه داد: ما سپاه داریم که با موشک خود دل دشمن را می‌لرزاند به طوری که رئیس سازمان مرکزی آمریکا در سخنرانی خود در اندیشکده آمریکایی گفت که ایران یکی از بزرگترین چالش‌های بلندمدت واشنگتن است.

موحدی کرمانی یادآور شد: طبق گزارش یکی از خبرگزاری‌ها یک اندیشکده صهیونیستی در تحلیلی پیرامون حملات موشکی ایران به مواضع داعش در سوریه نوشت که ایران در واقع با این حمله موشکی قدرت‌نمایی کرد و نوشت که به دنبال حمله تروریستی 7 ژوئن داعش به تهران جمهوری اسلامی ایران قول انتقام داد و در این انتقام‌جویی در 17 ژوئن موشک‌های نقطه‌زن بالستیک خود را به برخی مقرهای داعش در دیرالزور شلیک کرد. ایران از این مسأله برای نمایش قدرت موشکی خود استفاده کرد، نمایشی که طراحی شده ا نشان داد نیروی هم‌تراز با روسیه و آمریکا است.

وی همچنین با استناد به مطالب منتشر شده از سوی این اندیشکده اسرائیلی، تصریح کرد: در این مطلب باز تأکید شده که ایران می‌تواند صدها کیلومتر دورتراز مرزهایش اعمال قدرت کند و دارای اراده و عزم راسخ برای حل بحران با استفاده از نیروهای خود برای پیشبرد منافعش در منطقه است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: از دیدگاه وسیع‌تر موفقیت پرتاب موشک ذوالفقار نشانی دیگر از تغییر عرصه نبرد است. موشک‌های دقیق نقطه‌زن با افزایش برد اینک در حال ورود به ارتش‌های جهان هستند. این نوع جنگ‌افزار در یک دکمه صدها کیلومتر دورتر را نشانه می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در خاتمه این مطلب را آوردند که برتری نیروی زمینی و هوایی در حال محو شدن است و اینکه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی به جای بکارگیری نیروی هوایی روی توان موشکی به عنوان مورد حیاتی در حفظ امنیت فعالیت می‌کنند. اینجا باید بگویم که ما با حمایت الهی بحمدالله خیلی قدرت داریم. ما قدرتمند هستیم و قلوب و دل‌ها آزادگان جهان با ماست.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا دست از پا خطا کند و عزم ایران کند، آنها مرکزی سالم برای آمریکا در جهان باقی نخواهند گذاشت. آمریکا می‌پندارد که با فشار اقتصادی بر مردم ایران می‌تواند آنها را خسته کرده و درمقابل نظام قرار دهد یا اقلاً مردم دست از حمایت از نظام بردارند، غافل از اینکه این مردم 36 سال مقاومت کردند و خسته نشدند و هر نوع فشاری را تحمل کردند. البته مسئوولین باید در مقام حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی برآیند و به موضوع تولید و اشتغال توجه ویژه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین اظهار کرد: آمریکا فهمیده که ستون نظام ولایت است. این را هم در زمان امام (ره) فهمید و حالا تمام سعی‌اش سست کردن این پایه به هر طریق ممکن است. مثلاً در مقابل هر سخن رهبری، زمزمه مخالفی را به وجود می‌آورد و می‌خواهد مردم را در سیاست کلی نظام که توسط رهبر بیان می‌شود به تردید اندازد. اما این وسوسه‌ها در مردم اثری ندارد چون حکمت، درایت، شجاعت، مدیریت، ‌اشراف بر توطئه‌های داخلی و خارجی دشمن را به خوبی در بیانات و ارشادات مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظام بر اساس رهنمودهای مقام ولایت ذره‌ای به آمریکا و پیمانانش تعهد و اعتماد ندارد. سابقه پیمان‌شکنی و خیانت آمریکا را به خوبی می‌داند و می‌داند که آمریکا با مرسی در مصر چه کرد. در حالی که مرسی به او اعتماد کرد اما انقلاب مصر را به انحراف کشید و از پشت خنجر خورد.

موحدی کرمانی ادامه داد: رژیم خودگردان فلسطین که سال‌ها مذاکره و سازش کرد، چه دستاورد مثبتی به دست آورد؟ اگر احیاناً دستاوردی هم بوده در سایه مجاهدت فلسطینی‌ها بوده و نه مذاکره.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنی فرمودند که چرا کتابی درباره لانه جاسوسی در مدارس و دانشگاه‌ها نیست؟ باید به این فرامین و دستورات آقا عمل شود. در جریان آزادسازی گروگان‌ها تعهد کتبی به عدم مداخله در ایران داده شد اما تا توانست مداخله کرد که سقوط که هواپیمای مسافربری و دادن مدال به خلبان قاتل از این نمونه‌هاست.

وی همچنین بیان کرد: در جریان برجام که قرار بود تحریم‌ها یکجا برداشته شود نه تنها نشد، بلکه پی در پی اضافه شد و کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ما ایران را بعد از توافق تحریم کردیم. سوال من از دنیا این است که آیا بعد از این‌همه خیانت و جنایت و خباثت و پیمان‌شکنی آمریکا جا ندارد که ملت رشید و بیدار ایران با صدای رسا فریاد مرگ بر آمریکا سر دهد؟

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: سردار دهقان وزیر دفاع در جواب اظهارات مداخله‌جویانه وزیر دفاع آمریکا گفت که وزیر دفاع آمریکا و هیأت حاکمه این کشور بهتر است به جای تعیین تکلیف برای ملت‌ها به فکر مسائل داخلی خود و بررسی علل آنها باشد. که به احتمال زیاد و در آینده نه چندان دور نه تنها دولت فعلی آمریکا را ساقط خواهند کرد بلکه نظام سیاسی این کشور را نیز با چالش‌های فراوان و جدی مواجه خواد نمود.

موحدی کرمانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: نظام باید مشکل سپرده‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری را هرچه زودتر حل کند. مجلس گام موثری برداشته که شایان تقدیر است، دولت کارهایی را شروع کرده که ان‌شاءالله موفق شود و به پایان برساند چرا که موضوع مهمی است و با اعتماد مردم به نظام و دولت ارتباط دارد. مردم باید این اعتماد را حفظ کنند و اگر ضعیف شده قوی کنند، اعتماد سرمایه نظام است.

وی تأکید کرد: مبادا بانک‌ها گرفتار فرع و ربا شوند که متأسفانه شده و باید بر اساس عقود شرعیه وکالت و شرکت و مضاربه عمل شود وگرنه سود با ربا حرام است. ربا حرب من‌الله و رسوله است. این خطر نظام را تهدید می‌کند.

موحدی کرمانی در پایان حل معضل قاچاق را مورد تأکید قرار داد و گفت: دادستان کشور نیز در این زمینه فریادش بلند شد و اعلام خطر کردند.

کد خبر 376098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha