همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شدید و سیل پنجشنبه شب به تاسیسات زیربنایی و شماری از واحدهای مسکونی ایرانشهر و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خسارت زد.

سیل

غلامرضا اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیرهای برق و شبکه آب شهر بمپور نیز براثر سیل خسارت دید.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز گفت: شکستگی و سقوط 50 تیر برق و قطع برق 25 روستا که برق 10 روستای این شهرستان تاکنون وصل شده از جمله خسارت‌های سیلاب است.

نبی بخش داوودی اظهار داشت: همچنین به دلیل قطع برق، آب 50 روستای شرق و غرب بمپور قطع شده است. وی ادامه داد: 100 متر از شبکه اصلی آب شرب شهر بمپور که در مدخل رودخانه قرار داشت تخریب شد که به تبع آن آب این شهر نیز قطع شد.

وی اضافه کرد: نیروهای شرکت آب و فاضلاب بمپور در تلاش هستند تا آب این شهر را وصل کنند. وی خاطر نشان کرد: 40 درصد از منازل شهر، حومه و روستاهای بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر دچار آبگرفتگی شدند.

فرماندار ایرانشهر گفت: همچنین هزار واحد مسکونی در شهرستان ایرانشهر به سبب بارندگی 40 تا 100 درصد آسیب دیدند.
داوودی اظهار داشت: بارندگی داخل شهر ایرانشهر 50 میلیمتر گزارش شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی و پیرو اطلاعیه جوی شماره 22، تا جمعه جریانات مرطوب جنوبی تقویت شده و در نواحی جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر، رعد و برق با رگبار به نسبت سنگین باران و باد شدید لحظه‌ای رخ خواهد داد.

اربابی افزود: در این اطلاعیه آمده است با توجه به ماهیت توفان‌های تندری، در این مدت جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی و بارش تگرگ بسیار محتمل است و بادهای شدید لحظه ای می تواند منجر به بروز خسارت شود.
وی گفت: بنابر این توصیه می شود مردم از اسکان و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری و در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در فضای باز اجتناب کنند.

کد خبر 376119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha