جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

«گربه بلیتس» داستان حوادث رخ‌داده برای گربه‌ای است که جنگ او را از صاحبش جدا می‌کند.

کتاب

صاحب گربه به جنگ مي‌رود و گربه مي‌خواهد او را بيابد. در اين جست‌وجو اتفاق‌هايي مي‌بيند كه روايتگر بخشي از تاريخ جنگ جهاني دوم است. به گزارش همشهري، عبارت بليتس در نام اين رمان به‌معناي حمله‌هاي سريع و برق‌آساي آلماني‌ها در ايام جنگ جهاني دوم به شهرهاي انگلستان به‌ويژه لندن است.

رابرت وستال، نويسنده كتاب در 1929در انگلستان به دنيا مي‌آيد و از 1985تا زمان مرگ مشغول نوشتن براي نوجوانان و جوانان مي‌شود. او رمان خود را بر پايه يك حس غريزي حيواني نوشته كه بر اين اساس، حيواني مانند گربه توانايي رديابي و يافتن موقعيت صاحب خود را با كمك ادراك فراحسي دارد و حتي مي‌تواند از فاصله‌اي بسيار دور صاحب خود را حس كند و شهر به شهر دنبال يافتن مكانش برود.

وستال كه «خليج»، «مسلسلچي‌ها» و «قصه‌هاي ارواح» را در كارنامه دارد، رمان خود را چنين شرح مي‌دهد: «كتاب تركيبي از واقعيت و تخيل است. آنها كه با روزشمار جنگ جهاني آشنا هستند، مي‌دانند رخدادها را اندكي پيش و پس كرده‌ام اما همه در عالم واقع رخ داده‌اند.» رمان 304صفحه‌اي گربه بليتس با ترجمه مسعود اميرخاني از سوي نشر اسم در شمارگان 1100نسخه به بهاي 24هزار تومان روانه بازار كتاب شده است.

کد خبر 376136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha