شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵
۰ نفر

به‌دنبال تیراندازی به سمت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر بیت‌المقدس، ۲پلیس این رژیم کشته شدند و ۳نفر دیگر مجروح.

اسرائیل

اين عمليات را 3 فلسطيني ساكن سرزمين‌هاي اشغالي انجام دادند كه به ضرب گلوله نظاميان صهيونيست شهيد شدند. به‌دنبال اين عمليات كه قبل از نمازجمعه انجام شد، نظاميان صهيونيست مسجد‌الاقصي را بستند و فلسطيني‌ها نماز ظهر جمعه را در خيابان‌هاي اطراف به جا آوردند. ساعتي بعد از اين عمليات، نظاميان صهيونيستي امام جمعه شهر قدس را دستگير كردند.

همچنين بعدازظهر ديروز نظاميان صهيونيست با گروهي از نمازگزاران قدس درگير شدند كه در اين درگيري چندين نفر از فلسطيني‌ها مجروح شدند. جنبش مقاومت حماس از عمليات ديروز در قدس استقبال كرد و آن را واكنشي طبيعي به تروريسم اسرائيل در مسجد‌الاقصي خواند. محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اما در تماس تلفني با بنيامين نتانياهو، اين حمله را محكوم كرد و از اين رژيم خواست كه مسجد‌الاقصي را باز كند.

اين عمليات در روزهايي صورت مي‌گيرد كه يورش صهيونيست‌هاي تندرو به مسجد‌الاقصي با حمايت نظاميان و پليس اسرائيل هر هفته صورت مي‌گيرد. همچنين درگيري‌هاي پراكنده در نقاط ديگر مانند كرانه باختري، غزه و بيت‌المقدس كه به كشته شدن فلسطيني‌ها منجر مي‌شود، ديگر به امري عادي تبديل شده كه حتي در اخبار رسانه‌هاي جهان هم ديده نمي‌شود. آخرين باري كه نمازجمعه مسجد‌الاقصي لغو شد، سال 1990بود.

  • بهانه صيونيست‌ها براي دست‌اندازي به مسجد‌الاقصي

ديروز بيانيه‌اي به نام يك مقام مسئول امنيتي اسرائيل در رسانه‌هاي اين رژيم منتشر شد با اين مضمون كه، اسرائيل اجازه نمي‌دهد مسجد‌الاقصي به محل امني براي فعاليت‌هاي تروريستي تبديل شود. در اين بيانيه از ضرورت تغيير سازوكار امنيتي حاكم بر مسجد‌الاقصي سخن گفته شده‌است. به اين ترتيب رژيم صهيونيستي به بهانه عمليات ديروز، به دنبال عملي كردن نيت خود براي دست‌اندازي به مسجد‌الاقصي و كنترل بيشتر بر اين مكان مقدس مسلمانان است.

کد خبر 376150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha