مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

۲۳۰ پرسنل کارخانه روغن نباتی قو که چند ماهی است از کار بیکار شده‌اند، خواستار تعیین‌تکلیف خود هستند.

 اين كارخانه كه به‌عنوان يكي از منابع ثابت آلاينده در جنوب شهر تهران شناخته مي‌شد، پس از پيگيري‌هاي فراوان اهالي خزانه شهيد بخارايي و شهرك بعثت، سرانجام از اواخر سال گذشته رو به تعطيلي رفت تا آنكه تنها دستگاه‌هاي فرسوده آن نيز از ابتداي سال جديد از كار افتادند.

در اين ميان، شهروندان به‌خاطر توقف عمليات واحد صنعتي- غذايي قديمي قو كه بوي آزاردهنده، سر و صداي زياد و آلودگي هوا را درپي داشت، نفسي به‌راحتي كشيدند؛ با وجود اين، بسياري از پرسنل به‌دليل بدهي‌هاي كارخانه به بانك و همچنين عدم‌حمايت‌هاي لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين بي‌توجهي ديگر نهادها به قرارهاي قبلي خود، در بلاتكليفي به‌سرمي‌برند.

آنها مدت‌هاست حقوق و مزاياي خود را به درستي دريافت نكرده‌اند و بيكاري نيز رنج اين تعداد پرسنل را چندبرابر كرده است؛ هرچند تاكنون تعدادي از پرسنل با مديران كارخانه موفق به تسويه حساب شده‌اند. در همين ارتباط رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران از معاونت حقوقي رياست‌جمهوري خواست براساس مصوبه دولت مشكل 230پرسنل كارخانه روغن نباتي قو را حل كند.

رحمت‌الله حافظي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: اين معاونت از سازمان تأمين اجتماعي اعلام نظر كرده و اين سازمان نيز نظر خود را درخصوص پرسنل ارائه داد اما ما انتظار داريم كه معاونت حقوقي رياست‌جمهوري مانند موارد مشابهي كه سال‌هاي گذشته داشتيم، عمل كند.

گفتني است درصورت تعيين تكليف اين كارخانه و خروج آن از شهر، فضايي 55هزار مترمربعي براي احداث فضاي سبز در منطقه 16تهران ايجاد شده و سرانه فضاي سبز به ازاي هريك از ساكنان 2محله خزانه و بعثت يك‌مترمربع افزايش مي‌يابد.

کد خبر 376156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha