جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

افزایش تدریجی قیمت دلار آمریکا و به‌دنبال آن تقویت ارزش سایر ارزهای خارجی در ۳ هفته اخیر باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال عبور نرخ دلار آمریکا در برابر ریال ایران از ۳۸۰۰ تومان در روزهای آینده مطرح شود؛

درحالي‌كه هنوز زمان اجراي سياست يكسان‌سازي نرخ ارز مشخص نيست و در شرايطي كه خبرهايي مبني بر احتمال تغيير معاون ارزي بانك مركزي شنيده مي‌شود، دلار در يك‌سال گذشته 336تومان رشد قيمت را تجربه كرده است.

  • رفت و برگشت نفت با بازي نفت‌فروشان

قيمت جهاني نفت همچنان در حول و حوش 48دلار در نوسان است و احتمال شوك قيمت نفتي جدي است چرا كه توليدكنندگان نفت در حال پايش رفتار همديگر هستند تا مبادا يكي دست به افزايش توليد بزند و قيمت هر بشكه تا حتي 40دلار پايين بيايد. در باشگاه اوپكي‌ها فعلا ليبي و نيجريه و تاحدودي عراق در توليد نفت محدوديت نمي‌شناسند و ايران و عربستان هم به همديگر نگاه مي‌كنند و نگاه‌ها البته متوجه روسيه است.

  • طلافروشان در سه‌راهي‌

در راسته طلافروشان همه نگاه‌ها به سه سمت دوخته شده است‌؛يك نگاه به بازار ارز و نوسان قيمت دلار آمريكا، نگاه ديگر به سمت جهان و نبض قيمت هر اونس در دنيا و نگاه سوم به رفتار مصرف‌كنندگان داخلي كه بالاخره تصميم به خريد دارند يا تقاضا همچنان كمتر از سطح انتظار خواهد بود. روند قيمت هر سكه بهار آزادي و ديگر مسكوكات گرانبها در بازار ايران دست‌كم در يك‌ماه اخير روندي سينوسي داشته و به‌نظر مي‌رسد اين روند كماكان ادامه داشته باشد.

نمودار

کد خبر 376161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha