همشهری آنلاین: ملی‌پوشان نوجوان جودوی ایران با کسب دو نشان برنز، دو عنوان پنجمی و پنج رتبه هفتم به کار خود در رقابت‌های قاره کهن پایان دادند.

Judo-Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، در پایان دومین روز از رقابت‌های جودوي قهرمانی آسیا در شهر بیشکک کشور قرقیزستان، با انجام مبارزات اوزان پایانی دختران و پسران، مبارزات رده سنی نوجوانان به پایان رسید و نوجوانان کشورمان موفق به کسب 2 نشان برنز، 2 عنوان پنجمی و 5 رتبه هفتم شدند.

در وزن منهای 66 کیلوگرم علی یوسفی در گام نخست نی هانک ماک از هنگ کنگ را ایپون کرد و در مبارزه دوم با یک امتیاز وازاری مغلوب اسلام تکتاسین قزاق شد. یوسفی در نخستین مبارزه خود در جدول شانس مجدد 2 بر 1 شایاخ متوف قزاق، دارنده برنز کاپ آزاد اروپا را از پیش رو برداشت و در ادامه نماینده کشور چین تایپه را ایپون کرد و به نشان برنز دست یافت.

در جدول 11 نفره وزن منهای 73 کیلوگرم، علی مولوی در گام نخست جودوکار مغولستان را ایپون کرد و با قبول شکست برابر کو چوان لیو از چین، قهرمان کاپ آزاد تایپه در سال 2017 به جدول شانس مجدد راه یافت. مولوی در اولین مبارزه خود در جدول شانس مجدد اسد ماسبیروف از کشور میزبان را مغلوب کرد و با قبول شکست برابر موروتوف ازبک پنجم شد.

در وزن منهای 81 کیلوگرم با حضور 11 جودوکار، حسین خجسته در اولین مبارزه خود برابر جودوکار مغولستان به برتری رسید و برابر شینتاس قزاق، دارنده نشان برنز کاپ آزاد آنتالیا مغلوب شد و با قبول شکست برابر جودوکار کره‌ای در جدول شانس مجدد، به عنوان هفتم رسید.

سپهر علینژاد در وزن منهای 90 کیلوگرم جودوکار تاجیکستانی را در گام نخست از پیش رو برداشت، در مبارزه دوم نتیجه‌ را به جودوکار قزاق و دارنده نشان برنز کاپ آزاد آنتالیا واگذار کرد و با قبول شکست برابر نماینده کره جنوبی در جای هفتم قرار گرفت.
در جدول 10 نفره سنگین‌ها، علی امینی که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، برابر ادگار گریگوریان ازبک نتیجه را واگذار کرد. امینی در نخستین مبارزه خود برای کسب نشان برنز، جودوکار هندي را از پیش رو برداشت و با شکست نماینده کشور میزبان سوم آسیا شد.

محمد راستگر، دیگر نماینده کشورمان در این وزن، ابتدا جودوکاری از مغولستان را از پیش رو برداشت، اما در ادامه مغلوب داستان سارباتوف از کشور میزبان شد و با قبول شکست برابر نماینده قزاق‌ها به عنوان هفتمی دست یافت.

در وزن منهای 57 کیلوگرم دختران، محدثه حسینی پس از استراحت در دور نخست، مغلوب جودوکار قزاق شد و در ادامه‌ با شکست نماینده کشور میزبان به یک قدمی کسب نشان برنز رسید. حسینی در مبارزه آخر و برای کسب نشان برنز برابر نماینده کشور میزبان نتیجه را واگذار کرد و پنجم شد.

کد خبر 376178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha