همشهری آنلاین: راجر فدرر از سوئیس و مارین چیلیچ از کرواسی، با پیروزی بر حریفان خود به فینال مسابقات ویمبلدون امسال راه یافتند.

ّFederer- Cilic

فدرر سی و پنج ساله برای این که برای یازدهمین بار به فینال این رقابت‌ها برسد، توماس بردیک از جمهوری چک را با حساب ۰-۳ و با نتایج ۶-۷ (۴-۷)، ۶-۷ (۴-۷) و ۴-۶ شکست داد.

این مسابقه حدود دو ساعت و بیست دقیقه طول کشید و بردیک سی و یک ساله با وجود تمام تلاشی که کرد، نتوانست مانع صعود فدرر به فینال روز یکشنبه شود.

بردیک که در حال حاضر نفر پانزدهم تنیس‌ مردان جهان محسوب می‌شود، در دو ست اول همپای «استاد سوئیسی تنیس» جلو آمد و سرنوشت دو ست اول را به تای‌بریک کشاند، اما در ست سوم، قافیه را کاملاً به فدرر، قهرمان هجده گرنداسلم تنیس باخت.

فدرر، مرد شماره پنج تنیس جهان، با این پیروزی برای بیست و نهمین بار به فینال مسابقات گرنداسلم صعود کرد که یک رکورد محسوب می‌شود.

در تاریخ تنیس، او پس از کن رزوال استرالیایی که در سال ۱۹۷۴ با ۳۹ سال سن به فینال ویمبلدون رسید، مسن‌ترین تنیس‌باز حاضر در فینال این رقابت‌ها به شمار می‌آید. او اگر بتواند در مسابقه فینال پیروز شود، برای هشتمین بار در این رقابت‌ها قهرمان می‌شود.

فدرر در حالی به فینال امسال رسیده که در هیچ‌کدام از مسابقات قبلی‌اش، یک ست به رقبا واگذار نکرده است.

  • مارین چیلیچ، مهمان ناخوانده فینال

پیش از پیروزی راجر فدرر، مارین چیلیچ برای این که برای اولین بار به فینال ویمبلدون برسد، سم کوئری از آمریکا را برای پنجمین بار پیاپی از پیش رو برداشت.

مسابقه این دو تنیس‌باز مثل مسابقات قبلی آنها، دیداری نزدیک و فشرده از کار در آمد.

این بار چيلیچ بیست و هشت ساله این بازی را با حساب ۱-۳ و با نتایج ۷-۶ (۸-۶)، ۴-۶، ۶-۷ و ۵-۷ از آن خود کرد.

او که در حاضر نفر ششم تنیس جهان است، برای گذر از سم کوئری، مرد شماره ۲۸ جهان، حدود سه ساعت مبارزه کرد و در نهایت حریف ۲۹ ساله‌اش را از سر راه برداشت.

این دو، پنج سال پیش نیز در مسابقات ویمبلدون با هم روبرو شده‌ بودند که آن مسابقه بعد از پنج ساعت به نفع چیلیچ تمام شد.

چیلیچ از کرواسی که چهار سال پیش برای اولین بار در آمریکا، قهرمانی در یک گرنداسلم را تجربه کرده، برای دومین بار در کل دوران حرفه‌ای‌اش، در فینال گرنداسلم بازی خواهد کرد. در ابتدای مسابقات ویمبلدون امسال، کمتر کارشناسی پیش‌بینی می‌کرد او بتواند تا مسابقه فینال خود را بالا بکشد.

 

کد خبر 376184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha