شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: کلمه «تور» که به گوش‌تان بخورد، احتمالا ۲دسته کاربرد به‌طور ناخوداگاه برای آن تصور می‌کنید؛ یکی پرده‌های چین‌داری که نور گرم تابستانه از پشت آنها خودش را روی زمین پهن می‌کند و دیگری لباس‌هایی که انواع تورها قسمتی از تزئینات آنها خواهد بود.

توری‌ها را جدی بگیرید!

اما واقعيت كاربرد «تورها» در مبحث خانه‌داري خيلي فراتر از آن چيزي است كه در ذهن ما حك شده است. كدبانو‌ها مي‌دانند چطور بايد از تورها در سرجاي خودشان استفاده كنند، تا در كارهاي خانه‌داري كمك حال آنها باشند. تورها مثل انواع پرده‌اي و مجلسي براي لباس‌ها، هميشه هم گران نيستند و همين قابليت خلاقيت شما را بيشتر مي‌كند. تورها را حتي مي‌توانيد سر سفره خانه هم بياوريد! كافي است كمي به خلاقيت زنانه‌تان بيشتر از پيش تكيه كنيد تا ببينيد كه چه استفاده‌هاي خاصي از اين خانواده پارچه‌اي مي‌توانيد در بهشت خانه‌تان داشته باشيد.

  • حفاظ زيباي خانه

از ساده‌ترين و ارزان‌ترين انواع تورها، تورهايي هستند كه مي‌توانيد به‌عنوان توري پنجره‌هاي خانه از آنها استفاده كنيد. اين كار خلاف تصور شما، اصلا سخت و كار مردانه‌اي نيست كه خودتان از عهده آن برنياييد. كافي است تورها را به اندازه پنجره‌هاي خانه برش بزنيد البته از هر طرف، بسته به نوع قاب پنجره بين 3تا 5سانتي‌متر بايد تورها را بلندتر بگيريد و در برش تورها اعمال كنيد و تمام. حالا به كمك يك عدد چسب مايع كار را شروع كنيد. از بالايي‌ترين قسمت پنجره چسب را به آرامي روي قاب پنجره خالي كنيد، با وسيله‌اي شبيه به يك چاقوي كوچك پلاستيكي چسب را پخش كنيد تا هم چسب‌ها يكهو نريزد و هم توري بهتر و سريع‌تر خشك شود. دقت كنيد كه تور را با همان حد مجازي كه درنظر گرفته‌ايد از بالا نصب كنيد، در غيراين‌صورت، براي ضلع‌هاي بعدي پنجره از پارچه توري‌تان كم خواهيد آورد. حداكثر زماني كه اين كار از شما خواهد گرفت براي هر پنجره چيزي حدود 15دقيقه خواهد بود. به همين سرعت شما خانواده‌تان را در مقابل حشرات و گزش آنها بيمه كرده‌ايد.

  • تزئينات زيباي دست‌ساز

تا به حال فكر كرده‌ايد كه از تورها هم مي‌شود در تزئين‌ خانه و ساخت وسايل تزئيني آن استفاده كرد؟! تورها انواع مختلف و متنوع و گسترده‌اي دارند. فرض كنيد كه يك سر تورها مي‌تواند پارچه‌هاي گيپور قرار بگيرند و كارهاي زيبايي براي‌تان بسازند. از همين امكانات استفاده كنيد. گل‌هاي گيپور در زيبا‌سازي‌ فضاي خانه‌تان كمك‌ زيادي به شما مي‌كنند. گل‌ها را از روي پارچه جدا كنيد، آنها را كنار هم بچينيد و ببينيد كدام قسمت از وسايل قديمي شما را مي‌توانند زيبا‌تر كنند؟ به‌عنوان مثال اگر يك چراغ‌خواب قديمي داريد كه پارچه كنفي روي آن ساييده شده است و رنگ و روي درست حسابي ندارد، به كمك چند گل توري با رنگ‌هاي شاد، مي‌توانيد دوباره آن را به جمع وسايل خانه برگردانيد؛ به همين راحتي و زيبايي. كافي است بخواهيد كه تغيير را با كمترين هزينه ايجاد كنيد.

  • لباس‌هاي قديمي را زنده كنيد

حتما در كمد ما بسياري از لباس‌ها هستند كه استفاده زيادي ندارنديا اينكه اصلا قابل استفاده نيستند. براي فرار از اسراف و دور ريختن لباس‌ها باز هم مي‌توانيد از تورها كمك بگيريد. به سراغ گل‌هاي توري برويد و دست به‌كار شويد. قسمت‌هاي مختلف لباس را انتخاب كنيد كه به‌نظرتان اولويت تزئين با آن‌ قسمت‌هاست. حتما لازم نيست اين گل‌هاي گيپوري در وسط لباس قرار بگيرند، براي رهايي از تكرار مدل‌ها مي‌توانيد گل‌هاي توري را در قسمت پايين لباس گوشه راست و گل ديگري را در بالاي لباس سمت چپ نصب كنيد. دقت كنيد كه رنگ‌ گل‌ها را دقيقا همرنگ لباس انتخاب نكنيد. از رنگ‌هاي مكمل استفاده كنيد تا جلوه بيشتري به لباس قديمي شما بدهد. براي كامل شدن كار مي‌توانيد از انواع مرواريد‌ها و نگين‌ها نيز استقاده كنيد. با همين چند تغيير ساده، هزينه‌‌اي را از جيب مصرفي خانواده‌تان كم كرده‌ايد و اين كار شما مصداق صرفه جويي است.

  • آبليموگيري توري

چندسانت تور نرم ساده بخريد، آن‌ را به مربع‌هاي كوچك با ضلع 15×15 سانتي متر تقسيم كنيد و در كشويي از آشپزخانه قرار دهيد و در كنار غذاها و سالادهايي كه احتياج به آبليموي تازه دارند، استفاده كنيد. مي‌توانيد ليموها را در اين تورهاي كوچك بپيچيد و قسمت بالايي آن را به كمك يك روبان ساده جمع كنيد، به همين راحتي هسته‌هاي ليمو ديگر مزاحم غذا وسوپ و سالاد شما نخواهند بود و احتياجي نيست كه ظرف كوچكي جداگانه در سرتاسر سفره، براي هسته‌هاي ليمو، قرار دهيد.

  • تورها؛ ابزاري براي شست‌وشو

يكي از كمك‌هاي ديگر تور در خانه مي‌تواند حين شست‌وشو باشد. زماني كه شما قرار است مبل‌ها يا فرش‌هاي كوچك‌تان را شامپو فرش بزنيد، تور مي‌تواند ابزار كارآمدي باشد. قسمتي از اين تورها را روي هم به شكل چين دار جمع كنيد، وسط چين‌ها را به كمك يك نخ كاموايي گره بزنيد و حالا يار كمكي شما آماده است. كافي است اين تور را در كمي محلول شوينده كف‌دار قرار دهيد و بعد روي فرش يا مبل بكشيد تا به‌راحتي محدوده‌هاي مدنظر شما را تميز كند.

کد خبر 376185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha