همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار طلا و جواهر در هفته گذشته عنوان کرد: بازار طلا و سکه در شرایط آرامی قرار دارد و وضعیت عرضه و تقاضا متعادل است.

Gold

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا اوایل هفته تغییر محسوسی نداشت، ولی دو روز آخر هفته با ۱۱ دلار افزایش همراه شد و این افزایش در حالی بود که قیمت ارز تغییر چندانی پیدا نکرده بود.

وی ادامه داد:‌ قیمت ارز در هفته قبلی افزایش پیدا کرده و در هفته گذشته ثابت مانده بود و تغییری نداشت. این روزها با توجه به کم نوسان بودن قیمت ارز و نوسان کمی که قیمت طلا داشت قیمت سکه در بازار داخلی در هفته گذشته هم بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان نوسان داشت و تغییر محسوسی نداشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت سکه در اوایل هفته گذشته یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بود و در آخر هفته به طور متوسط یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان داد و ستد شده است. در مجموع می‌توان گفت هفته آرامی را برای طلا و سکه داشتیم.

کشتی‌آرای اضافه کرد:‌ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نوسانی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان داشته و شاهد تغییر محسوسی نبودیم زیرا قیمت ارز و طلای جهانی تغییر و نوسان چندانی در هفته گذشته نداشته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد در هفته‌های پس از ماه مبارک رمضان در بازار داخلی افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت شود اما این اتفاق نیفتاد و تقاضا در هفته‌های اخیر به شکل معمول بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: انتظاری که مبنی بر افزایش تقاضا وجود داشت رخ نداد و افزایش قیمت چندانی نداشتیم و فعلا هیچ حبابی بر روی سکه ایجاد نشده است به دلیل اینکه عرضه و تقاضا در وضعیت تعادل قرار دارد.

کد خبر 376189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha