شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت ترکیه از صدور مجوز برای نمایندگان پارلمان آلمان که قصد بازدید از سربازان این کشور در یک پایگاه هوایی نزدیک شهر قونیه را داشتند؛ ممانعت کرد.

دولت آنکارا پس از این که به نمایندگان پارلمان آلمان اجازه نداد از سربازان این کشور در پایگاه هوایی اینجرلیک بازدید کنند، اکنون بار دیگر به این نمایندگان اجازه نداد که از نیروی هوایی این کشور که به ناتو در عملیات رهگیری در یک پایگاه هوایی در قونیه کمک می‌کنند، بازدید کنند.

یک مقام وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: ما متاسف هستیم که به دلیل اقدام ترکیه سفر هیات پارلمانی آلمان به تعویق افتاده است. ما مذاکره فشرده‌ای را با همه طرف‌ها از جمله ناتو آغاز کردیم تا تاریخ جدیدی برای این سفر در سریع‌ترین زمان ممکن تنظیم شود.

نیروهای مسلح آلمان تحت کنترل پارلمان این کشور هستند و برلین اعلام کرده نمایندگان پارلمان باید به سربازان این کشور دسترسی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از مخالف ترکیه با صدور مجوز برای بازدید جمعی از نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک، برلین به جا به جایی سربازان خود به یک پایگاه هوایی دیگر در اردن پرداخت.

در ماه مه ترکیه اجازه بازدید هیاتی از نمایندگان پارلمان آلمان به قونیه را داد اما با افزایش تنش‌های دوجانبه این مجوز را رد کرد.

در همین راستا توماس اوپرمان، از نمایندگان پارلمان آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر پارلمان نتواند با سربازان خود در ترکیه دیدار کند در این صورت ارتش آلمان نمی‌تواند در قونیه بماند.دولت باید هرچه سریع‌تر در این باره راه حلی پیدا کند.

کد خبر 376198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha