همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی هوندا با فراخوانی دیگر بیش از یک میلیون خودرو را از خیرداران پس خواهد گرفت تا نقص فنی که می‌تواند به آتش‌گرفتن باتری خودروها منجر شود را برطرف سازد.

براساس گزارش CNN، شركت ژاپني هوندا اعلام كرد نزديك به 1.2 ميليون خودروي مدل آكورد را كه در سال‌هاي 2013 تا 2016 توليد شده‌اند، پس از دريافت چند گزارش از آتش گرفتن موتور خودروها به دليل نقص در حسگر باتري، جمع‌آوري خواهد كرد.

به گفته شركت هوندا، اين حسگرها كه مسئوليت هشدار دادن به راننده را در زمان بروز نقص فني در باتري به عهده دارند، به خوبي در برابر رطوبت عايق نشده‌اند. در نتيجه موادي مانند نمك موجود در خاك ممكن است وارد حسگرها شده و باعث آتش‌گرفتن حسگرها شود.

تاكنون هيچ گزارش آسيب‌ديدگي دراثر اين نقص دريافت نشده‌است. هوندا و خودروي مجلل آكوراي اين شركت، تاكنون بدترين آمار فراخوان را در تاريخ آمريكا داشته‌اند، آخرين بار هوندا مجبور شد ميليون‌ها دستگاه آكورا را به دليل انفجار كيسه‌هاي هوا جمع‌آوري كند. اين شركت به تازگي مرگ ديگري كه ناشي از انفجار كيسه‌هاي هواي اين خودرو بوده را تاييد كرده‌است و به اين ترتيب تعداد قربانيان نقص فني اين خودرو به 12 نفر رسيده‌است.

هوندا اعلام كرد اطلاع‌رساني به مالكان خودروهاي مدل آكورد داراي نقص فني جديد را از پايان اين ماه آغاز خواهد كرد. مالكان اين خودروها مي‌توانند با مشاهده وب‌سايت مخصوص فراخوان‌هاي هوندا از نقص داشتن خودروي خود آگاه شوند.

کد خبر 376199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha