شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: نخستین نشست خبری سی‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فجر روز گذشته و در فاصله کمتر از ۷‌ ماه تا آغاز این دوره با حضور فرهاد مهندس‌پور در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

تئاتر

به گزارش همشهري، دبير جشنواره تئاتر فجر امسال در ابتداي نشست با اشاره به لزوم تلاش براي رسيدن به استانداردهاي رويدادهاي بين‌المللي گفت: «يكي از برنامه‌هاي ما اين است كه انتخاب آثار از روي فيلم‌ها را به حداقل برسانيم و اميدوارم اين مسئله سال آينده كاملاً برطرف شود. ما براي انتخاب آثار شهرستان همچنان ناچاريم فيلم اجراها را ببينيم.»

انتخاب آثار بخش خياباني از برگزيدگان جشنواره تئاتر مريوان و انتخاب آثار بخش دانشجويي از برترين‌هاي جشنواره تئاتر دانشگاهي از ديگر نكته‌هاي مهندس‌پور در نشست خبري روز گذشته بود. دبير سي‌وششمين جشنواره تئاتر فجر همچنين درباره بخش به علاوه فجر و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در طول جشنواره هم توضيح داد و به كاهش تعداد جوايز اين دوره اشاره كرد.

وي با اشاره به اينكه تا ميانه‌هاي دهه 80حكمت برگزاري جشنواره تئاتر فجر روشن شدن تكليف اجراهاي سال آينده بود، افزود: «البته همان‌موقع هم اعتراض داشتيم كه چرا بايد تنها راه رسيدن به اجراي عمومي حضور در جشنواره تئاتر فجر باشد اما الان قضيه برعكس شده و اصلاً كار تازه در جشنواره نداريم. قبلاً آن سوي خط بوديم و الان اين طرف. پس به‌نظر مي‌رسد يك خط ميانه نياز است اما رسيدن به اين حدميانه به آرام قدم برداشتن نياز دارد.»

يكي ديگر از موضوع‌هايي كه در نشست خبري جشنواره تئاتر فجر مطرح شد، حذف بخش مسابقه نمايشنامه‌نويسي بود كه مهندس‌پور در اين‌باره گفت: «نمايشنامه‌نويسي اتفاقي مهم است كه در جشنواره گم مي‌شود و بايد آن را به يك‌جاي بهتر ببريم. رقابت‌هاي نمايشنامه‌نويسي را جشنواره‌ها برگزار نمي‌كنند، بلكه اين مسئوليت بر دوش آكادمي‌هايي است كه به‌صورت تخصصي به ادبيات مي‌پردازند. اگر بتوان در ايران هم ارگان يا سازماني پيدا كرد كه مسئوليت برگزار كردن اين بخش را بر عهده بگيرد، خيلي خوب است.»

کد خبر 376250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha