شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

در میانه اعتراض‌های گاه و بی‌گاه به دومین تجربه کارگردانی حامد محمدی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم به میدان آمد و با نوشتن متنی کوتاه در فضای مجازی «اکسیدان» را با عبارت «سخافت» نواخت.

سینما

به گزارش همشهري، علي مطهري كه به داشتن ديدگاه‌هاي خاص در عرصه‌هاي فرهنگي شهره است، در متن كوتاه خود با اشاره به اينكه به‌تازگي «ماجراي نيمروز» و اكسيدان را تماشا كرده، نوشت: «ماجراي نيمروز از نظر محتوا و قالب هنري عالي بود. اين فيلم جواناني را كه از حوادث سال‌هاي اول انقلاب آگاهي كافي ندارند، با فداكاري‌هاي جوانانِ آن روز در راه حفظ اين انقلاب آشنا مي‌كند. بايد به همه پديدآورندگان فيلم دست‌مريزاد گفت.»

نكته مهم‌تر در اين ميان نظر نماينده مردم تهران درباره فيلم جنجالي اين روزهاست؛ فيلمي كه حوزه هنري تحريمش كرده و برخي نمايندگان خواستار پايان زودهنگام اكران آن شده‌اند. مطهري درباره اكسيدان چنين نوشت: «فيلم گرچه از نظر ايجاد نشاط در جامعه ما توفيق داشته و سعي كرده مانند فيلم مارمولك جاذبه روحانيت را ترسيم كند اما برخي گفت‌وگوها و صحنه‌ها كه خالي از سخافت نيست و مي‌تواند در فرهنگ عمومي مردم تأثير منفي داشته باشد، از ارزش آن كاسته است.»

نيمه‌هاي خرداد بود كه خبر صدور پروانه نمايش اكسيدان منتشر شد. حدود 2هفته بعد پوستر فيلم روي سردر سينماها نشست تا كار تازه كارگردان «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» در معرض قضاوت عموم قرار بگيرد. با وجود برخي مشكلات در اكران، همه‌‌چيز در ظاهر عادي به‌نظر مي‌رسيد اما انتشار يك نامه با سربرگ مجلس ماجراها را دگرگون كرد.

در نامه روز 14تير كه كمتر از 20نماينده مجلس آن را خطاب به وزير ارشاد امضا كرده بودند، درباره «مادر قلب‌اتمي» و اكسيدان چنين آمده بود: «از آنجا كه قرآن مجيد به كليه اديان و پيامبران اولوالعزم احترام و تقدس قائل است، از جنابعالي انتظار مي‌رود از ادامه اكران اين دو فيلم جلوگيري و از اديان مقدسي كه به ساحت آنها توهين شده، دلجويي كنيد.» حالا كه اكسيدان در آستانه ورود به هفتم پنجم اكران است و گفته مي‌شود رئيس سازمان سينمايي اين هفته به كميسيون فرهنگي مجلس مي‌رود، اظهارنظر نايب‌رئيس مجلس مي‌تواند سمت و سويي تازه به سرنوشت يك فيلم كمدي بدهد.

کد خبر 376254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha