یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری دو - محسن امین: تفریحات خانوادگی اغلب یا به بوستان‌ها ختم می‌شود و یا به شهربازی و مراکز خرید و...؛ اما این‌بار یک پاتوق فرهنگی، تفریحی، علمی و خانوادگی بزرگ در پایتخت راه‌اندازی شده است که با همه آنها تفاوت دارد و شما را به مهمانی علم و کتاب می‌برد؛ یک مهمانی که برای همه اعضای خانواده جاذبه‌های لازم را دارد.

کتابخانه

باغ‌كتاب تهران، بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگي و سرگرمي‌هاي علمي كشور با 65هزار مترمربع زيربناست كه در نزديكي كتابخانه ملي، شما را به دنياي پر ماجراي كتاب‌ها و مجموعه‌هاي فرهنگي و علمي متنوع مي‌برد؛ جايي كه غير از كتاب، ايده‌هاي متنوعي براي تفريح و سرگرمي علمي هم منتظر خانواده شماست. سري به اين باغ زده‌ايم، شما هم سر بزنيد، مطمئن باشيد كه دست خالي برنمي‌گرديد. اينجا شهر كتاب نيست، كلانشهر كتاب‌هاست!

  • چرا به اين باغ برويم؟

گوشه گوشه شهرهاي بزرگ، مي‌شود فروشگاه‌هاي متوسط و بزرگي را ديد كه لوازم مصرفي زندگي مي‌فروشند اما خيلي كم پيدا مي‌شود كه يك مجموعه فرهنگي و فروشگاهي بزرگ، فقط محصولات فرهنگي، آموزشي و كتاب‌هاي متنوع بفروشد؛ جايي كه امكانات آموزشي مفرح هم داشته باشد. باغ كتاب تهران، بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگي و سرگرمي‌هاي علمي كشور است كه مي‌تواند همه اين نيازها را پوشش بدهد. والدين مي‌توانند كتاب‌هاي مخصوص خودشان را بخرند و بعد از آن، به ديدن فيلم، تئاتر و گالري‌هاي هنري بروند. بچه‌ها هم مي‌توانند كتاب و وسايل آموزشي مورد نيازشان را با كمك فروشنده‌هاي آشنا با كودك پيدا كنند و البته سري به باشگاه روباتيك، سرزمين اسباب‌بازي، باغ‌هاي علم، تونل خيالستان و... بزنند. بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب جهان قرار است شما را با كتاب آشتي بدهد؛ كتابي كه فقط خريده نمي‌شود، بلكه خوانده و فهميده مي‌شود.

  • چطور برويم؟

تپه‌هاي عباس‌آباد، قلب فرهنگي، هنري و تفرجگاهي تهران به‌حساب مي‌آيد. باغ‌كتاب تهران، يكي از خاص‌ترين پاتوق‌هاي اين مجموعه است كه شما را به مهماني دانش و فرهنگ مي‌برد. براي رسيدن به اين باغ، مي‌توانيد از ايستگاه‌هاي متروي شهيد همت و شهيد حقاني استفاده كنيد. ضمن اينكه مي‌توانيد از «گذر فرهنگ» كه از روي درياچه محوطه باغ كتاب عبور مي‌كند هم استفاده كنيد.

  • كجاها را بگرديم؟

در محوطه مجموعه، درياچه پارك زمين‌شناسي و كشتي كتاب را داريد. در پشت بام سبز مجموعه، كافه‌هاي متنوع را داريد. مي‌توانيدخودتان و بچه‌ها را به بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب و محصولات فرهنگي ببريد. مي‌توانيد، بچه‌ها را به باغ علم، كافه كودك، سرزمين اسباب‌بازي‌ها و باشگاه روباتيك ببريد. مي‌توانيد دنياي شگفت‌انگيز نورها را در يك تونل 50متري تجربه كنيد. مي‌توانيد گالري‌گردي كنيد و ... .‌

  • چه بخش‌هايي دارد؟

در باغ‌كتاب تهران، براي شما گالري، كافه كودك، سرزمين اسباب‌بازي‌ها و سالن‌هاي تئاتر و سينما پيش‌بيني شده است. ضمن اينكه مي‌توانيد از فروشگاه اختصاصي كتاب براي بچه‌ها و فروشگاه‌هاي كتاب و محصولات فرهنگي بزرگسالان خريد كنيد و همزمان پيگير رويدادهاي متنوع علمي، فرهنگي و هنري باشيد. باغ‌كتاب تهران، يك باغ واقعي است كه اگر وارد محوطه‌اش شويد، يك درياچه مي‌بينيد، با يك كشتي بزرگ كتاب و البته يك پارك علمي زمين‌شناسي؛ باغي كه واقعا سبز است و اگر از بالا به آن نگاه كنيد، نمايي سبزرنگ خواهيد ديد، آن هم به‌دليل وجود يك بام سبز، با انبوهي از گل و گياه كه روي آن كاشته شده‌ است؛ بامي كه ميزبان كافه‌هايي است براي پذيرايي از شما و آشنايي بيشتر با فرهنگ كشور. 3 بخش مهم اين مجموعه را معرفي كرده‌ايم.

  • باغ علم كودك

بچه‌ها براي آشنايي با علم، نياز به موقعيت‌‌هايي براي بازي‌ و تجربه دارند. باغ علم كودك، يك سفر علمي هيجان‌انگيز براي دانش‌آموزها مهيا مي‌كند تا ما هم بتوانيم استعداد و علاقه آنها را كشف كنيم؛ جايي كه بچه‌ها با استفاده از جديدترين تكنولوژي‌ها، با داستان بدن انسان، داستان خانه به‌عنوان محل زندگي انسان‌ها، داستان شهر و داستان زمين كه ميزبان اصلي ماست آشنا مي‌شوند. در باغ علم، براي بچه‌ها نمايش فيلم‌هاي علمي، برگزاري جُنگ‌هاي علمي و انيميشن‌هاي سه‌بعدي پيش‌بيني شده است. ضمن اينكه بچه‌ها اين امكان را دارند كه از فروشگاه علمي خريد كرده يا در كارگاه‌هاي آموزشي شركت كنند. بخش هيجان‌انگيز هم مواجهه با يك روبات نقاش است كه مي‌شود روبه‌روي آن نشست و از او خواست تا نقاشي ما را بكشد! بچه‌هايي كه باغ علم را تجربه مي‌كنند، به‌صورت نمادين از اين مجموعه علمي فارغ‌التحصيل مي‌شوند.

  • فروشگاه كتاب كودك

اينجا، مجموعه‌اي كامل از هر آنچه حدود 250 ناشر كودك كشور براي بچه‌ها و والدين‌شان منتشر كرده‌اند وجود دارد؛ حدود 30هزار عنوان كتاب كه از سمت جلد چيده شده‌اند تا بچه‌ها بهتر انتخاب كنند؛ فروشگاهي به وسعت 4هزار مترمربع كه مسيري 1500متري براي كتابگردي بين قفسه‌هاي كتاب كودك، كتاب نوجوان و لوازم‌التحرير و سرگرمي مهيا كرده است. وقتي كودك شما در حال انتخاب كتاب يا شنيدن يك داستان توسط خود نويسنده كتاب است، مي‌توانيد از فروشنده‌ها سراغ بهترين كتاب والدگري را با توجه به نيازتان بگيريد.

  • فروشگاه كتاب بزرگسال

7هزار مترمربع از اين باغ، ميزبان بيش ‌از 100هزار جلد كتاب علوم‌انساني براي بزرگسالان در 35هزار عنوان است؛ كتاب‌هايي كه در راهروهاي موضوعي به انتظار نشسته‌اند، آن هم با فروشنده‌هايي كه خواننده حرفه‌اي كتاب و مشاور خريد هستند. فروشگاهي كه مي‌تواند به‌صورت همزمان 2500خريدار كتاب را پذيرا باشد، آن هم در محيطي با گذرگاه‌هاي فرهنگي كه با موضوع يك كتاب خاص ترتيب داده شده‌اند؛ محيطي با برنامه‌هاي جنبي متنوع، همراه با فروش محصولات هنري، صوتي و تصويري مرتبط با كتاب.

کد خبر 376317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha