همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: در واگذاری شرکت های بزرگ دولتی به بخش خصوصی با عنوان دفع شر، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه صنعتی ایران را مانند شرکت ملی مخابرات یک شبه واگذار کردند.

آخوندی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عباس آخوندی» روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه در اجرای اصل 44 قانون اساسی برداشت‌های غلطی انجام شد و بدون انجام بازسازی ساختاری شرکت های بزرگ، آنها را یک شبه واگذار کردند.

وی گفت: بدون شک فرهنگ صنعتی، فرهنگ سازمانی و دانش فنی در این شرکت ها انباشته شده بود اما همه ایده خصوصی سازی این بود که چگونه راهکاری پیداکنند تا این ثروت مادی و انسانی ایران را بدون بهره‌وری به بخش خصوصی واگذار کنند.

آخوندی گفت: جفای بزرگی در حق صنعت ایران روا داشته شد، زیرا در واگذاری این شرکت‌ها بدون توجه به سرمایه‌های انسانی و فناوری، فقط ساختمان‌ها و خودروهای این شرکت‌ها ارزیابی و به عنوان دفع شر واگذار شدند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این واگذاری‌ها بسیاری از شرکت‌ها به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شد و همه این ثروت‌ها با کاهش بهره‌وری فاحش مواجه شدند.

وی اضافه کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی از سال 1985 آغاز و مقرر شد که قبل از واگذاری‌ها، ساختارهای مالی و انسانی این شرکت‌ها بازسازی و سپس به بخش خصوصی واگذار شود.

آخوندی با اشاره به مسئولیت جدید مدیر عامل سابق ایران ایر اظهار داشت: بدون شک آقای پرورش (نماینده جدید ایران در ایکائو و مدیرعامل سابق ایران ایر) در حفظ و نگهداری و بازسازی ساختاری ایران ایر و ناوگان آن زحمت‌های زیادی را متحمل شده و مدیر عامل جدید نیز باید با اندیشه‌های نو این روند را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: مطمن هستم با وجود پرسنل متخصص هما، این شرکت بتواند همچنان به افتخارات خود در ایران و منطقه ادامه دهد زیرا صنعت هوانوردی ایران می‌تواند در توسعه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران شرایطی مناسب را فراهم کند تا بتواند وظایف خود را در این صنعت به خوبی ایفا کند.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم حکم فرزانه شرفبافی سرپرست جدید ایران ایر و برنامه‌های وی که از طرف وزیر راه و شهرسازی تبیین شده است، قرائت شد.
آخوندی در بیستم تیرماه جاری در حکمی شرفبافی را به عنوان سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) منصوب کرد.

فرزانه شرفبافی ۴۴ سال دارد و دارای رتبه اول مهندسی مکانیک در کشور بوده و دارای مدرک دکتری هوافضا از دانشگاه شریف است.

وی که پیش از این عضو هیات مدیره هما بود، مسئولیت‌هایی مانند مدیرکل پژوهش و بهسازی منابع انسانی هما، ریاست مرکز آموزش و بهسازی منابع انسانی هما، ریاست ارشد تضمین کیفیت در مهندسی و تعمیرات هما و همچنین دبیری انجمن علمی حمل و نقل هوایی کشور را در کارنامه خود دارد.

 

کد خبر 376354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha