یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

سازمانی که تا همین چند سال پیش در عرصه‌های فرهنگی نظیر تقدیر از هنرمندان انقلابی فعال بود، دامنه فعالیت‌هایش را به تدریج از حوزه سینما تا تلویزیون افزایش داده و امروز علاوه بر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مهم سینمایی، همزمان ۹ سریال در دست تولید دارد.

سریال

به گزارش همشهري، تقريبا روزي نيست كه خبري تازه از يكي از پروژه‌هاي سازمان هنري رسانه‌اي اوج در رسانه‌ها منتشر نشود؛ از فصل پنجم «پايتخت» به كارگرداني سيروس مقدم گرفته تا «سرّدلبران» كه محمدحسين لطيفي آن را براي نمايش آماده كرده است. بر اساس آخرين آمار، از 9 مجموعه در دست توليد اوج، 5 سريال در مرحله پيش‌توليد هستند و 4 پروژه ديگر با مضامين عمدتا تاريخي و جنگي مقابل دوربين رفته‌اند.

«هنگام بيداري»، «بسته57»، «بابانظر»، «دختر شينا» و «حسن يوسف» سريال‌هايي هستند كه با سرمايه‌گذاري و مديريت اوج به مرحله پيش‌توليد رسيده‌اند. در اين ميان قرار است مقدم هنگام بيداري را در 40 قسمت با موضوع مقاومت مردم بوشهر در برابر انگلیسی‌ها بسازد. محمدباقر مفيدي‌كيا روي صندلي كارگرداني حسن يوسف مي‌نشيند كه داستان آن در بستر تاريخ معاصر ايران شكل گرفته و خود كارگردان كار نگارش فيلمنامه را هم برعهده دارد.

شايد يكي از جذاب‌ترين پروژه‌هاي تلويزيوني اوج اقتباس از كتاب تحسين‌شده دختر شينا به قلم بهناز ضرابي‌زاده باشد. گفته مي‌شود مديران اوج نرگس آبيار را با سابقه ساختن فيلم‌هاي ماندگار «شيار143» و «نفس» براي كارگرداني پروژه در نظر دارند. بابا نظر هم از ديگر رمان‌هاي بسيار محبوب اين سال‌هاست كه براي تصويري شدن در مرحله تحقيق و نگارش قرار دارد و نويسندگان براي بهتر شدن متن با نزديكان و همرزمان قهرمان داستان هم گفت‌وگو كرده‌اند.

سر دلبران را مي‌توان تنها سريال آماده نمايش اوج دانست كه پيش‌تر زمزمه‌هاي نمايش آن در ماه رمضان امسال به گوش مي‌رسيد. لطيفي كه آخرين‌بار «پادري» را روي آنتن تلويزيون داشت، تازه‌ترين مجموعه خود را جايي خارج از تهران كليد زد و در آن روی نقش مسجد و امام جماعت در رفع مشکلات روزمره مردم تاكيد كرد. برزو ارجمند، محمد كاسبي، فرهاد قائميان، جعفر دهقان، رضا توكلي و... بازيگران اصلي سرّ دلبران هستند و خود لطيفي هم در آن نقش يك روحاني را ايفا مي‌كند.

«گيله‌وا» به كارگرداني اردلان عاشوري از ديگر سريال‌هاي اوج است كه تصويربرداري آن از خردادماه در كياشهر آغاز شد. اين مجموعه به وقایع تاریخی روزهای پایانی جنگ جهانی اول، قحطی ایران و قیام جنگل می‌پردازد و مهدي زمين‌پرداز، ستاره اسكندري، حميدرضا پگاه، اميرحسين صديق، مهران رجبي و... در آن ايفاي نقش مي‌كنند. ديگر سريالي كه در شمال كليد خورده و خيلي‌ها منتظر ديدن آن هستند، پايتخت5 است كه شايد نوروز97 روي آنتن شبكه يك برود.

مقدم كه قصد داشت پس از پايتخت4 سراغ سينما برود و ماجراهاي خانواده معمولي را روي پرده بزرگ نقره‌اي روايت كند، با پشتيباني اوج تصميم گرفت يك فصل ديگر از سريال پربيننده خود را براي پخش از تلويزيون بسازد. او كه عنوان معتبرترين مجموعه‌ساز دو دهه اخير را يدك مي‌كشد، پس از فراغت از فصل پنجم پايتخت در شمال ايران، بايد به جنوب برود و روايتي از ماجراهاي دليران تنگستان را آماده نمايش كند.

کد خبر 376391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha