مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۳
۰ نفر

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه پزشکان در ایران ۲۰ تا ۸۰ برابر مردم عادی درآمد دارند، گفت: در سال گذشته ۱۶ پرستار ۲۵ تا ۴۵ ساله براثر فشار کار زیاد جان باختند.

به گزارش ايلنا، علي‌محمد آدابي، رئيس‌كل سازمان نظام پرستاري گفت: قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري 10سال پيش به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد، اما به نحو رمزآلودي يك دهه است كه بر زمين مانده و به نوعي حقوق پرستاران از اين طريق پايمال شده است. آدابي با تأكيد بر اينكه كمبود پزشك از كمبود پرستار به‌مراتب جدي‌تر است، گفت: اگر تربيت نيروهاي كم‌سواد مناسب وزارت بهداشت است، چرا اين طرح را از پزشكي آغاز نمي‌كنند؟ سال گذشته 130هزار دلار به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در بخش بهداشت كشور هزينه شده است درحالي‌كه تنها درآمد نفتي ما 140هزار دلار بوده است. هيچ جاي دنيا درآمد يك كشور با هزينه درمان آن برابري نمي‌كند.

در ادامه شريفي‌مقدم دبير كل خانه پرستار با بيان اينكه طرح تربيت پرستار بيمارستاني به بهانه كمبود كادر پرستاري كليد خورده اظهار كرد: ما اعتقاد داريم در بيمارستان‌ها كمبود كادر پرستاري داريم اما اين تعداد در سراسر كشور متفاوت است. بحث ديگر اين است كه براي جبران اين كمبود چه اقدامي را بايد انجام داد. او با بيان اينكه در ساير نقاط كشور به جز تهران با كمبود پرستار مواجه نيستيم، خاطرنشان كرد: چند روز پيش‌فراخواني روي سايت پرستاري قرار داديم و 9هزار و 300پرستار و كادر پرستاري ثبت‌نام كرده‌اند كه بيشترين آمار مربوط به خراسان رضوي است و اين نشان مي‌دهد كه ما با چه تعداد پرستار بيكار در كشور مواجه هستيم. در برخي از استان‌ها 2500نفر در طول اين سال‌ها فارغ‌التحصيل شده‌اند اما تنها 450نفر جذب شده‌اند يا 120نفر در استاني فارغ‌التحصيل شده‌اند اما تنها 15نفر امكان جذب داشته‌اند چراكه ما در برخي از شهرستان‌ها تنها يك بيمارستان داريم.

کد خبر 376418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha