همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، از برگزاری دومین نشست این کمیسیون درباره پرونده منا و حج ۹۶ خبر داد و گفت: به دنبال اطمینان بیشتر برای حفظ امنیت و عزت حجاج هستیم.

به گزارش مهر، محمدرضا امیرحسنخانی نائب رئيس كميسيون اصل نود، با اشاره به جلسه بعدازظهر دوشنبه-26 تير- کمیسیون اصل نود اظهار داشت: در این نشست برای دومین بار و این بار بدون حضور مسئولان سازمان حج و زیارت، درباره موضوع حج ۹۶ و پرونده های باقیمانده از قبل در موضوع حج، بحث و بررسی صورت گرفت.

وی گفت: در نهایت قرار شد که مسائلی که از گذشته شفاف نشده است، از جمله موضوع پرونده قربانیان منا توسط کمیسیون پیگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در این رابطه تاکید کمیسیون این است که مسئولان سازمان حج و زیارت باید در رابطه با پرونده های باقیمانده از گذشته به طور شفاف با عربستان سعودی به جمع‌بندی برسند؛ البته اینکه آیا جمع بندی مسائلی مانند منا تاثیری بر حج امسال دارد یا خیر، فعلا مشخص نیست.

امیرحسنخانی گفت: در گام بعدی، قرار شد در رابطه با حج امسال، کمیسیون اصل نود هفته آینده با دعوت از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه تضامین حکومت عربستان برای حفظ امنیت و عزت حجاج را به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر بررسی کند.

وی افزود: مسئولان سازمان حج و زیارت حج امسال را جز برنامه های قطعی می دانند، اما ما به دنبال اطمینان بیشتر برای حفظ امنیت و عزت حجاج هستیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، در ادامه از بررسی اولیه موضوع حسابرسی بانک مرکزی و صدا وسیما در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در این رابطه قرار شد جلسه مجددی میان کارشناسان این دستگاهها و کمیسیون برگزار شود که اگر به نتیجه برسند، مسئله حل می‌شود و اگر به جمع‌بندی نرسند، برای تعیین تکلیف موضوع باید از مجلس استفساریه بگیریم.

امیرحسنخانی اظهار داشت: ریشه این مسئله که ۱۴ - ۱۵ سال است ادامه دارد، به نوع استنباط از قانون بر می گردد که در این رابطه کارشناسان برخی از این دستگاهها معتقدند قانون خاص دارند و می توانند در حسابرسی ها مستقل عمل کنند، اما کمیسیون اصل نود تاکید دارد که در این رابطه باید یک برداشت عام از قانون وجود داشته باشد.

 

کد خبر 376460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha