همشهری آنلاین: وزیر انرژی عربستان گفت: فاز نخست شهر جدید انرژی این کشور در سال ۲۰۲۱ آماده بهره‌برداری خواهد بود و برآورد می‌شود که درآمد آن در سال بیش از ۲۲ میلیارد دلار باشد.

oil

مهر به نقل از رویترز نوشت: شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی اعلام کرد، فاز نخست شهر جدید صنعتی انرژی در این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی به اتمام خواهد رسید.

هفته گذشته، مقامات سعودی اعلام کرده بودند که برنامه‌های شرکت آرامکو را برای راه‌اندازی دو شرکت جدید با هدف توسعه و به کار انداختن این شهر صنعتی جدید تصویب کرده‌اند.

هدف اصلی سعودی‌ها با احداث این شهر جدید، توسعه پایگاه‌های صنعتی است.

این شهر صنعتی در مساحتی بیش از ۵۰ کیلومتر مربع به صنایع مرتبط با انرژی تخصیص داده می‌شود و فاز اول آن که تقریبا ۱۲ کیلومتر مربع از این شهر را تشکیل می‌دهد در سال ۲۰۲۱ میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

این شهر صنعتی بین منطقه «دمام» و «احسا» قرار گرفته که قلب تپنده عملیات‌های مرتبط با حوزه انرژی است؛ ضمن اینکه اجرای آن توسط سازمان مالکیت صنعتی عربستان و شرکت آرامکو انجام می‌گیرد.

البته عربستان سعودی به دنبال کاهش وابستگی خود به نفت و احداث صنایع جدید برای افزایش اشتغال‌زایی در میان جوانان سعودی است.

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان و رئیس شرکت آرامکو گفت: انتظار می‌رود درآمد سالانه این شهر صنعتی به ۲۲.۵ میلیارد دلار برسد که که کمک قابل‌توجهی به تولید ناخالص داخلی عربستان و اشتغال‌زایی در این کشور می‌شود.

وی در ادامه گفت: این پروژه به فعالیتهای آرامکو کمک می‌کند؛ ضمن اینکه هزینه‌های کالا و خدمات را کاهش داده و نیازهای شرکت را برآورده می‌کند.

«الفالح» تصریح کرد: احداث شهر صنعتی جدید، خدماتی از قبیل حفاری، اکتشاف، خدمات تولیدی و تولید لوله را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 376470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha