همشهری آنلاین: پزشکی قانونی عراق اعلام کرد، گور دسته جمعی جدیدی از قربانیان جنایت پایگاه اسپایکر در استان صلاح‌الدین کشف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، زید علی عباس، یکی از مدیران پزشکی قانونی عراق اعلام کرد: این گور دسته جمعی حاوی جنازه‌های قربانیان کشتار اسپایکر است که در منطقه کاخ‌های ریاست جمهوری در شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین کشف شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون در مجموع ۸۲۷ جسد از ۱۴ نقطه در این منطقه کشف شده که از این تعداد ۵۲۷ جسد به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است.

کشتار اسپایکر بعد از سقوط موصل و سپس تکریت عراق به دست داعش در ژوئن ۲۰۱۴ میلادی به‌وقوع پیوست. در این کشتار دست‌کم ۱۷۰۰ دانشجوی شیعهٔ پایگاه هوایی اسپایکر قتل‌عام شدند.

علی عباس گفت: پزشکی قانونی در حال تطبیق DNA بقایای باقی جسدها است و عملیات جستجوی برای یافتن گورهای دیگر ادامه دارد.

این مسئول پزشکی قانونی در ادامه بیان کرد: تیم مشترک، یک گور دسته جمعی دیگری داخل مجتمع کاخ‌های ریاست جمهوری کشف کرده است و در حال انجام آزمایش DNA بر روی بقایای جنازه‌های موجود در آنهاست. به این ترتیب تاکنون در این منطقه ۱۵ گور کشف شده است.

علی عباس، تشریح کرد که بیشتر این قربانیان از دانشجویان پایگاه هوایی اسپایکر بودند و اسامی قربانیان این جنایت بعد از مطابقت نمونه‌های DNA با اعضای خانواده‌هایشان و اطمینان از هویت آنها، اعلام می‌شود.

کد خبر 376499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha