همشهری آنلاین: سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از پایان مهلت انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در ساعت ۲۴ روز ۲۷ تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجتبی علوی فاضل با اعلام اين خبر افزود: برخی از داوطلبان که در روزهای اول انتخاب رشته خود را انجام دادند، مشاهده کردند که برخی از کد رشته‌های مورد علاقه‌ آنها در سامانه انتخاب رشته وجود ندارد و با این حال یا انتخاب رشته نکردند یا رشته‌های دیگری را انتخاب کردند، در حالیکه داوطلبان می‌توانند در زمان باقی‌مانده اطلاعات ثبت شده قبلی را اصلاح کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: به اعتقاد ما تمام رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مجوز قانونی دارد و از این رو تمام 2900 کدرشته حذف شده به سامانه بازگشته است و داوطلبان دیگر نباید نگران باشند چراکه موضوع تمام شده است و ما حتما موافقت رشته‌های باقیمانده را خواهیم گرفت.

علوی‌ فاضل ادامه داد: به خاطر قانونی بودن اقدامات دانشگاه آزاد بیش از 200 نماینده از این دانشگاه حمایت کرده‌اند و طرحی را تهیه کردند تا حقی از دانشگاه ضایع نشود.

در شرایط حاضر، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید می‌کنند که طبق قانون اهداف و وظایف وزارت علوم مصوب ۲۸ مرداد 1373، صراحتا تکلیف، مشخص و تاکید شده که تدوین و تغییر اساسنامه و صدور مجوز و هر گونه ایجاد و توسعه در آموزش عالی اعم از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و رشته‌های دانشگاهی بر عهده وزارت علوم است.

آنها دانشگاه آزاد را یکی از زیرنظام های آموزش عالی و موظف به رعایت ضوابط این مجموعه می‌دانند.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم چندی پیش گفت: بر اساس تمامی ضوابط و مقررات بالادستی، دانشگاه آزاد یکی از زیر نظام‌های وزارت علوم و بر حسب مورد، وزارت بهداشت است، بنابراین مرجع تصمیم‌گیری رشته، ایجاد دانشکده و گروه آموزشی در این دانشگاه، شورای گسترش آموزش عالی است که دبیرخانه آن در دفتر گسترش آموزش عالی استقرار دارد و تعیین ظرفیت پذیرش در رشته محل‌ها از اختیار این دانشگاه خارج است.

کد خبر 376503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha