همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه قانون مصوب مجلس برای حمایت از طرح تحول سلامت اجرا نشد و تیم اقتصادی دولت با وزیر بهداشت و اجرای این طرح ملی همراهی نکرد.

دکتر حسینعلی شهریاری

به گزارش وبدا به نقل از سلامت آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری، افزود: آنچه مسلم است برکات این طرح برای مردم و بویژه مناطق محروم بسیار زیاد بوده و ادامه اجرای آن از ضروریات است و به اعتقاد من هیچ کس جز خود دکتر هاشمی نمی‌تواند آن را به سرانجام برساند.

وی گفت: مجلس قوانین خوبی برای منابع پایدار طرح تحول سلامت تصویب کرده، قانون اختصاص ۱۰ درصد از محل یارانه‌ها و یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده اگر از سوی دولت اجرا می‌شد، همه مشکلات بهداشت و درمان را حل می‌کرد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت گفت: متاسفانه در دولت همکاری لازم برای اجرای طرح تحول سلامت صورت نگرفت و دکتر هاشمی در اجرای این طرح بزرگ و ارزشمند تنها ماند، مجلس هم خیلی بنا نداشت با دولت در این باره چالش کند.

دکتر شهریاری تاکید کرد: خود رئیس جمهور که همه جا در سخنرانی‌هایش از طرح تحول سلامت حمایت می‌کند، باید وزرای خود را ملزم به اجرای قانون و حمایت از طرح تحول کند، چون این طرح کارنامه تاریخی او در حوزه نظام سلامت است.

دکتر شهریاری تاکید کرد: به اعتقاد من اعتماد شخص رییس جمهور به دکتر هاشمی دو سویه و بی سابقه است و تاکنون نظیر آن را نداشته ایم که رئیس جمهوری به وزیر بهداشت خود و به عکس وزیر به رئیس دولت این همه اعتماد داشته باشد، این خود نقطه قوتی برای نظام سلامت است و باید در حمایت همه جانبه از او و اجرای کامل طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم همه اعضای دولت باید همراه و همسو باشند.

او در پاسخ به این سوال که گمان می‌کنید وزیر بهداشت در دولت دوازدهم ابقا می‌شود، گفت: فکر می‌کنم همینطور است، چون به اعتقاد من دکتر هاشمی تنها کسی است که چالش‌های اجرای طرح تحول را بخوبی می‌داند و هیچ کس جز او نمی‌تواند نظام سلامت کشور را بخوبی اداره کند، البته هر طرح بزرگی به پشتوانه مالی نیاز دارد که امیدواریم دولت دوازدهم همانطور که رئیس جمهور گفتند سلامت را اولویت خود می‌داند، در عمل هم از این طرح حمایت کند و مردم از برکات طرح تحول سلامت بیش از پیش بهره‌مند شوند.

کد خبر 376509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha