۲ پسر و یک‌زن پژوسوار وقتی به تعقیب مردی پرداختند تا نقشه سرقت و باجگیری از او را اجرا کنند، تصورش را هم نمی‌کردند که این ماجرا برایشان گران تمام شود.

حوادث

 آنها براي پس دادن مدارك طعمه‌شان با وي قرار گذاشتند اما سرقرار با پليس روبه‌رو شدند و در جريان فرار از دست مأموران زن جوان كشته و يكي از زورگيران زخمي شد.حوالي ساعت يك بامداد ديروز مرد جواني به مقابل يك دستگاه خودپرداز در غرب تهران رفت و مقداري پول برداشت. وي سپس پشت فرمان ماشينش نشست تا به خانه‌اش برود. در بين راه اما متوجه شد كه خودروي پژويي در تعقيب اوست. از آينه خودرو نگاه كرد و ديد داخل ماشين پژو405 به‌جز راننده، پسري در صندلي جلو و زن جواني در صندلي عقب نشسته‌اند.

مرد جوان با سرعت بيشتري به راهش ادامه داد تا اينكه به مقابل خانه‌اش رسيد و وارد پاركينگ شد اما وقتي پياده شد تا در پاركينگ را ببندد با 2مرد جوان روبه‌رو شد كه چاقو در دست داشتند و شروع به تهديد و ضرب و جرح او كردند. آنها با تهديد چاقو مرد جوان را به خانه‌اش كشاندند تا نقشه‌اي را كه در سر داشتند عملي كنند.

  • يك ساعت بعد

مرد جوان روبه‌روي افسر كلانتري141 شهرك گلستان ايستاده و از دقايق وحشتناكي مي‌گفت كه بر او گذشته بود. وي توضيح داد: ‌سارقان با چاقو مرا زخمي كردند و كتكم زدند. وقتي وارد خانه‌ام شدند هرچه پول داشتم به همراه كارت‌هاي عابربانك و اموال قيمتي را سرقت كردند. آنها حتي مداركم را با خود بردند و شماره موبايلشان را برايم روي كاغذي نوشتند. دزدان مي‌گفتند بايد 700هزارتومان پول نقد جور‌كنم و بعد با آنها تماس بگيرم تا در ازاي دريافت اين پول مداركم را پس بدهند.

  • عمليات تعقيب و گريز

با اعلام اين شكايت، مأموران به شاكي آموزش‌هاي لازم را دادند و از او خواستند تا به بهانه پرداخت پول و پس گرفتن مدارك با دزدان قرار بگذارد. به اين ترتيب، شاكي با شماره موبايل سارقان تماس گرفت و ساعت4:30 بامداد ديروز در ميدان المپيك با آنها قرار گذاشت. 2پسر و يك دختر پژوسوار بي‌خبر از همه‌جا در محل قرار حاضر شدند تا پول را تحويل بگيرند اما نمي‌دانستند كه پليس در كمين آنهاست.

يكي از سارقان از ماشين پياده شد و به سمت شاكي رفت اما به محض رد و بدل شدن پول و مدارك، ناگهان متوجه حضور مأموران گشت پليس شد. در چنين وضعيتي سارق سوار ماشين پژو شد و راننده با سرعت شروع به حركت كرد. مأموران كلانتري به تعقيب آنها پرداختند و چندين بار دستور ايست دادند، اما راننده بي‌توجه به اخطار پليس با سرعت هرچه تمام‌تر در حال حركت بود.

مأموران حتي براي متوقف كردن خودرو چند تير به سمت ماشين شليك كردند با وجود اين زورگيران تسليم نشدند. عمليات تعقيب و گريز ادامه داشت تا اينكه سارقان وارد خيابان طبيعت شدند و هنگام فرار با خودروي پژو206 كه كنار خيابان پارك بود برخورد كردند. آنها همچنان به فرار ادامه دادند و كمي جلوتر با يك اتوبوس برخورد كرده و در نهايت خودروي آنها متوقف شد. دراين شرايط راننده به سرعت در ماشين را باز كرد تا با پاي پياده فرار كند اما مأموران به تعقيب او پرداختند و دستگيرش كردند.

آنها در ادامه به سراغ 2سرنشين ديگر پژو رفتند كه متوجه شدند زن جواني كه سرنشين صندلي عقب بود، تير خورده و جانش را از دست داده است.نفر ديگر كه در صندلي سمت شاگرد نشسته بود هم گلوله خورده اما زنده بود كه براي مداوا به بيمارستان منتقل شد. در چنين شرايطي موضوع به قاضي ويژه قتل پايتخت گزارش شد و با دستور وي، گروهي از كارآگاهان تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. در همين حال سردار ساجدي‌نيا فرمانده انتظامي تهران درباره اين حادثه گفت:

در اين عمليات مأموران مجبور به شليك چند تير هوايي شدند، اما مجرمان باز هم به دستور ايست پليس توجهي نكردند. به همين‌خاطر مأموران با رعايت قانون به‌كارگيري اسلحه، مجبور به تيراندازي به سمت سارقان شدند كه در اين ميان زن جوان كشته و يك نفر مجروح شد و يكي از آنها نيز فرار كرد‎

وي با بيان اينكه سارق متواري هم مدتي بعد توسط مأموران دستگير شد، گفت: بررسي سوابق اين افراد نشان داد كه هر سه نفر سارق سابقه‌دار و از اعضاي يك باند سرقت و زورگيري بوده‌اند كه مواردي چون آدم‌ربايي نيز در پرونده آنان وجود داشت. همچنين يكي از اين زورگيران، سابقه تجاوز به عنف نيز داشته است كه بررسي‌ها در اين خصوص ادامه دارد.

کد خبر 376523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha