همشهری‌ آنلاین: کتاب روسیه؛ جامعه،سیاست و حکومت نوشته دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در کمتر از یکسال به چاپ سوم رسید.

روسیه جامعه، سیاست و حکومت

کتاب روسیه؛ جامعه، سیاست و حکومت شامل هفت فصل است که در فصل نخست تاریخ روسیه را مورد بررسي قرار داده و بخشی از آن نیز به بنیان‌های هویت روسی اختصاص یافته است یک فصل از این کتاب به موضوعات اجتماعی، جامعه، تحولات دینی، اسلام و مسلمانان و نقش رسانه‌ها در تحولات اجتماعی و سیاسی روسیه اختصاص داده شده، به این ترتیب تلاش شده است در این کتاب زیر ساخت‌های اجتماعی و فکری نیز مورد توجه قرار گیرد.

فصل سوم این کتاب نیز بطور کامل به فرهنگ سیاسی و احزاب، انتخابات و گروههای ذی نفوذ روسیه اختصاص یافته که بیانگر اهمیت این دست مباحث در روسیه معاصر است.

نظام سیاسی، ویژگی‌های اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست‌های دفاعی و امنیتی روسیه نیز هر یک فصل جداگانه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند که تلاش شده است آخرین تحولات در این عرصه‌ها با همه گستردگی و پیچیدگی آن مورد توجه و اشاره قرار گیرند.

این کتاب سال گذشته نیز به عنوان یکی از صد کتاب برتر کشور معرفی شد، به دوستان علاقمند به حوزه مطالعات روابط بین‌الملل و همچنین علاقمندان به شناخت بیشتر از روسیه توصیه می‌کنم این کتاب را که توسط انتشارات دانشگاهی سمت به چاپ رسیده مطالعه کنند.

به گفته نويسنده از ویژگی‌های کتاب حاضر، بهره‌گیری گسترده از منابع روسی در کنار سایر منابع و مشاهده و بررسی تحولات از نزدیک و به صورت میدانی و  تشریح وضعیت کنونی و تبیین مختصات روسیه معاصر و آخرین وضعیت و تحولات عصر ولادیمیر پوتین است.

چاپ سوم کتاب روسیه، جامعه، سیاست و حکومت تالیف دکتر مهدی سنایی در 407 صفحه از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.

کد خبر 376534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha