معاون میراث‌فرهنگی کشور تأکید کرد که تکمیل و راه‌اندازی موزه پاسارگاد در اولویت معاونت میراث‌فرهنگی، پایگاه پارسه و پاسارگاد و استان فارس است.

به‌گزارش سازمان ميراث فرهنگي، اظهارات معاون ميراث فرهنگي در نشست مرتبط با ثبت جهاني يزد در پاسخ به سؤالي درخصوص موزه پاسارگاد، به‌گونه‌اي در فضاي مجازي منتشر شد كه گويي احداث اين موزه در اولويت معاونت ميراث فرهنگي كشور نيست.

محمدحسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگي در نشست خبري روند ثبت‌جهاني يزد در يونسكو، درخصوص چرايي به‌اتمام نرسيدن موزه پاسارگاد اعلام كرد كه تأكيد دولت در 3 سال گذشته بر اتمام پروژه‌هايي با بيش از 50‌درصد پيشرفت فيزيكي بود و ازآنجا كه اعتبارات احداث موزه‌ها بسيار محدود است و موزه پاسارگاد پيشرفت كمتري نسبت به موزه‌هاي منطقه‌اي درحال احداث به‌ويژه موزه خراسان داشت، اولويت به اتمام موزه‌هاي با بيش از 50‌درصد پيشرفت داده شد.

طالبيان در واكنش به برداشت نادرست از صحبت‌هايش درخصوص موزه پاسارگاد اعلام كرد: دولت در 3 سال گذشته اتمام پروژه‌هايي با بيش از 50‌درصد پيشرفت را در دستوركار دستگاه‌ها قرار داد و با همين تصميم بود كه اتمام موزه منطقه‌اي خراسان با بيش از 70‌درصد پيشرفت فيزيكي و برخي از مخازن موزه‌ها، همچنين موزه‌هاي ديگري ازجمله موزه فرش تبريز با 60‌درصد پيشرفت فيزيكي در اولويت سازمان ميراث‌فرهنگي قرار گرفت.

معاون ميراث‌فرهنگي تأكيد كرد: موزه پاسارگاد يك موزه استاني است و پيشرفت فيزيكي آن حدود 25درصد بود. با وجود اين، از ساليان گذشته تكميل آن در برنامه پايگاه و استان جاي گرفت و تلاش‌هاي خوبي هم براي راه‌اندازي آن انجام شده است.

کد خبر 376541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha