همشهری‌آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نلسون ماندلا، ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۷ برابر با ۲۷ تیر ۱۳۹۶ گفت: امروز که خدمات ابدی نلسون ماندلا را گرامی می‌داریم، بهترین تکریم این بزرگ مرد، ادای کلمه و مراسم نیست، بلکه اقدام برای بهبود وضعیت جهان است.

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران متن کامل پیام آنتونیو گوترش را ، به گزارش ايسنا، بدين شرح اعلام كرده‌است:

نلسون ماندلا کماکان با شجاعت و شفقت همچنین تعهد به عدالت اجتماعی و فرهنگ آزادی و صلح سرمشق و الهام بخش جهان است.

اینجانب چندین بار افتخار ملاقات نلسون ماندلا را در دوره انتقالی آفریقای جنوبی داشته‌ام. هر بار تحت تاثیر خرد، شفقت و از همه مهم‌تر انسان‌دوستی او قرار می‌گرفتم.

یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که از نلسون ماندلا آموختیم این است که پیشرفت کنیم، به آینده بنگریم هرچند شاید دشوار باشد.

نلسون ماندلا به مدت 18 سال با عنوان زندانی شماره 46664 شناخته شده بود. اما ایشان هرگز زندانی گذشته نشد. در جزیره روبن محکوم به انجام کار طاقت‌فرسا و زندان انفرادی شد. او با غلبه بر سختی‌ها و توهین‌ها، کشور خود و جهان را به سوی روزهای روشن هدایت کرد.

ایشان تسلیم تلخی یا دشمنی شخصی نشد، اما انرژی شگرف خود را به سوی تحقق تصور خود در مورد آفریقای جنوبی دموکراتیک، چند قومی و صلح آمیز معطوف کرد. نلسون ماندلا یک بار اظهار داشت پرهیزکار را می‌توان گناهکاری تعبیر کرد که همواره به سعی در جبران گناهانش مشغول است. این پیام محکم امید است در جهانی که دستخوش وحشت و بدبینی است. هرگز برای رویارویی با آینده و سعی مجدد دیر نیست.

امروز که خدمات ابدی نلسون ماندلا را گرامی می‌داریم، بهترین تکریم این بزرگ مرد، ادای کلمه و مراسم نیست، بلکه اقدام برای بهبود وضعیت جهان است.

هر یک از ما می‌توانیم تغییری در ارتقای صلح، حقوق بشر، توسعه پایدار و زندگی با کرامت برای همه ایجاد کنیم. هر یک از ما می‌توانیم از سرمشق و جملات مشهور نلسون ماندلا الهام بگیریم: همواره هرکار تا هنگام اجرا به نظر غیر ممکن می‌آید.

اجازه دهید تلاش خود را بر پایه میراث نلسون ماندلا بنا نهیم.

کد خبر 376589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha