همشهری آنلاین: استاد مشاور مریم میرزاخانی با تاکید بر اینکه مراسم خاکسپاری این دانشمند امروز به وقت آمریکا به صورت خصوصی برگزار خواهد شد، گفت: مراسم ترحیم این نابغه ریاضی نیز روز پنج‌شنبه در تهران برگزار می‌شود.

مریم میرزاخانی

به گزارش ايسنا، دکتر سید عبادالله محمودیان، استاد مشاور پروفسور «مریم میرزاخانی» ضمن تشریح مراسم خاکسپاری و وداع با این نابغه علم ریاضیات گفت: بر اساس اطلاعیه رسمی که در این زمینه منتشر شده است، صبح روز سه‌شنبه به وقت کالیفرنیا مراسم خاکسپاری این نابغه ریاضی ایران در آمریکا به صورت خصوصی برگزار خواهد شد.

به گفته وی با توجه به اختلاف ساعت آمریکا با ایران، برگزاری مراسم خاکسپاری بعد از ظهر امروز سه‌شنبه، 27 تیرماه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

محمودیان خاطر نشان کرد: روز پنج‌شنبه 29 تیرماه جاری نیز مراسم یادبودی در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار خواهد شد.

دکتر مریم میرزاخانی از چهار سال قبل به سرطان سینه مبتلا شد و این سرطان به مغز استخوان وی سرایت کرد و در نهایت صبح روز 24 تیرماه جاری دار فانی را وداع گفت.

وی به عنوان یکی از 10 ذهن جوان برگزیده سال ۲۰۰۵ از سوی نشریه "پاپیولار ساینس" در آمریکا و به عنوان «ذهن برتر» در رشته ریاضیات تجلیل شد.

میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه «ستر» از انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳، جایزه «کلی» و مدال «فیلدز» در سال ۲۰۱۴ است. وی از یازدهم شهریور ماه ۱۳۸۷ (اول سپتامبر ۲۰۰۸) در دانشگاه "استنفورد" استاد دانشگاه و پژوهشگر رشته ریاضیات بوده و پیش از این نیز به عنوان استاد دانشگاه "پرینستون" مشغول به فعالیت بوده است.

کد خبر 376602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha