سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

جایگزینی اینترنت نامحدود با اینترنت حجمی از طریق الزام اپراتورهای اینترنتی با مصوبه رگولاتوری تا مرداد‌ماه امسال، وعده‌ای است که ۲ هفته قبل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را مطرح اما به سرعت از آن عقب‌نشینی کرد تا اینکه دیروز محمود واعظی اجرای این طرح را به زیان مشترکان کم مصرف قلمداد کرد و از چاره‌اندیشی برای رفع این معضل و سرنوشت اجرای طرح تا ۲ هفته آینده خبر داد.

اینترنت

فروش اينترنت نامحدود به جاي بسته‌هاي حجمي كه اغلب با گلايه مشتركان مبني بر كم فروشي اپراتورها همراه بود بخشي از پروژه شبكه ملي اطلاعات است كه به گفته مسئولان رگولاتوري هنوز در دست بررسي است و در همان زمان نيزبه خطر افتادن منافع اپراتورها و مقاومت آنها به‌عنوان مشكل اصلي اجراي اين طرح اعلام شد. با اين روند وزارت ارتباطات با رد اجراي اين طرح از مرداد‌ماه امسال وعده اجراي آن تا پايان دولت را مطرح كرد اما روز گذشته وزير ارتباطات اعلام كرد كه براي اجراي تغيير فروش اينترنت از حجمي به نامحدود به مشكل كم‌مصرف‌ها برخورديم،

اين افراد استفاده كمي از اينترنت دارند و با نامحدود شدن بايد 2 تا 3 برابر قيمت بيشتر بپردازند و استفاده هم ندارند كه براي اين مشكل حداكثر تا 2هفته آينده بايد راه‌حل پيدا كنيم. واعظي افزود: براي عملي شدن طرح وزارت ارتباطات درباره توقف فروش اينترنت حجمي و آغاز فروش اينترنت نامحدود، كميته‌اي براي مطالعه و استفاده از تجربيات ديگران در اين‌باره تشكيل و موضوع در 2 جلسه بررسي شده است.

وي با بيان اينكه به سمت اينكه اينترنت حجمي را برداريم حركت مي‌كنيم، گفت: مشكل موجود، تعدادي از مردم هستند كه استفاده‌شان از اينترنت بسيار كم است و پول كمي هم پرداخت مي‌كنند و اگر بخواهيم آنها را نامحدود كنيم، تعدادي كه الان با چند هزار تومان مشكل‌شان حل مي‌شود، بايد دو سه برابر بپردازند و استفاده از اينترنت هم ندارند، از نظر اجتماعي به مشكل برمي‌خوريم و در حال پيدا كردن راه‌حل براي اين هستيم.

وزير ارتباطات با اعلام اينكه اكنون به جاي حجم، سرعت مبنا قرار مي‌گيرد و كاربران حجم با سرعت كم مي‌خرند و ممكن است حجم هيچ وقت تمام نشود. تعرفه‌هاي فعلي براي سرعت يك تا 2 مگ بالاتر و خيلي بالاتر تعيين شده كه روي مدل جديد تعرفه‌ها نيز در حال كار هستيم. مشكلي كه مخابرات اعلام كرده نيز بحث انتقال است و اگر بتوانيم راه‌حلي براي كم مصرف‌ها پيدا كنيم، حتما مصر هستيم كه براي بقيه كه از ويدئو استفاده مي‌كنند، حجم را به سرعت تغيير دهيم.

کد خبر 376657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha