چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل پس از گذشت دو سال از توقف تولید عینک هوشمند خود،‌اکنون نسخه‌ای اصلاح شده از این عینک را به فروش خواهد رساند.

عینک گوگل

براساس گزارش BBC، نسخه جديد اين عينك از نظر عمر باتري و طراحي ظاهري بهبود‌هايي پيدا كرده‌است تا استفاده از آن براي مدت طولاني راحت‌تر باشد. با اين‌همه شكل ظاهري آن همچنان به نسخه قديمي عينك شباهت دارد: شيشه‌هايي شفاف و دوربين كوچكي در كنار يكي از شيشه‌ها.

بسياري براين باور بودند كه گوگل پروژه عينك خود را پس از استعفاي توني فادل كه مدير اين پروژه بود، متوقف كرده‌است. با اين‌همه شركت مادر گوگل،‌شركت آلفابت، به توسعه اين فناوري ادامه داد و اكنون نتيجه اين تلاش را به نمايش گذاشته شده و به زودي در بخش تجارت به فروش خواهد رسيد.

به گفته جي كوتاري مدير جديد پروژه، كارگران حوزه‌هاي مختلفي مانند كارگران بخش توليد،‌لجستيك، خدمات ميداني، و سلامت استفاده از ابزاري پوشيدني براي دسترسي به اطلاعات را بسيار سودمند مي‌دانند زيرا مي‌توانند همزمان از دستهايشان براي انجام كارها بهره ببرند.

از اين رو گوگل طي دو سال گذشته با شبكه‌اي از بيش از 30 متخصص همكاري داشته تا نرم‌افزار و راه‌حل‌هاي تجاري را براي ساخت عينكي متناسب با نيازهاي كارگران مختلف توليد كند. به گفته كوتاري، كارگران لجستيك در بخش حمل و نقل شركت دي‌اچ‌ال، مهندسان جنرال الكتريك، و پزشگان از جمله همكاران محرمانه گوگل بوده‌اند كه براي ماه‌ها به صورت مخفيانه از اين عينك‌ها استفاده كرده‌اند.

اين افراد اجازه نداشته‌اند درباره نسخه جديد عينك گوگل حرفي بزنند و عينكي كه به چشم داشتند را نسخه قديمي و از توليد خارج شده گوگل معرفي مي‌كردند.

تغييراتي كه در عينك جديد ايجاد شده شامل پردازشگر قويتر، دوربين هشت مگاپيكسلي، امكان نصب دوربين عينك روي عينك‌هاي  طبي عادي يا عينك‌هاي محافظ،‌افزايش طول عمر باتري به هشت ساعت و اتصال واي‌فاي قدرتمند‌تر هستند.

گوگل اين عينك را در ابتدا به قيمت هزار دلار به فروش مي‌رساند اما اكنون اين عينك هوشمند به همراه تعدادي نرم‌افزار ويژه ساخت شركت‌هاي مختلف به فروش خواهد رساند،‌براي مثال شركت يوبي‌مكس آلمان در ازاي نرم‌افزاري كه براي كارگران كارخانه‌اي و لجستيك توليد كرده در ازاي هر عينك 1500 يورو دريافت خواهد كرد.

کد خبر 376684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha