چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: طرح کشت گیاهان دارویی و صنعتی در اراضی مرتعی این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران و مجریان طرح‌های مرتع‌داری به مرحله اجرا در می‌آید.

کشت گیاهان دارویی در مراتع تهران

به گزارش مهر، سید علی عظیمی با بیان این که این طرح در سطح ۹ هکتار و به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، افزود: این طرح با هدف بهره‌برداری اصولی و بهینه از اراضی مرتعی و همچنین توانمندسازی جوامع محلی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، در سطح مراتع این شهرستان تعمیم خواهد یافت.

وی تأکید کرد: با کشت گیاهان دارويی و صنعتی در اراضی مرتعی از فشار چرای دام بر مراتع کاسته خواهد شد چرا که اجرای این طرح‌ها رونق تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

عظیمی به دیگر مزایای اجرای طرح یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی موجب افزایش توان اقتصادی جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

ريیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در ادامه اضافه کرد: وسعت اراضی ملی این شهرستان حدود ۷۰ هزار هکتار است که از این میزان ۲۰ هزار هکتار آن در قالب طرح‌های مصوب مرتع‌داری ساماندهی شده است.

کد خبر 376694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha