همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت "رودخانه بشار" مرگبار شده است.

وضعیت مرگبار رودخانه بشار یاسوج

به گزارش ایسنا، سید اسدالله هاشمی سه‌شنبه، 27 تیر در جلسه شورای حفاظت منابع آب افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید وضعیت آب را در این استان جدی بگیریم.

وی با اشاره به این که نباید جزیره‌ای عمل کنیم، بیان کرد: این رویه جلسه محور و نگاه بخشی برخی مدیران صحیح نیست و باید کارهای اساسی صورت بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند برای تالاب‌ها و دریاچه خشک "کوه‌گل" سی سخت لوله‌کشی و جلسه گذاشته‌ایم اما چرا محیط زیست در جریان نیست؟ دوستان ادارات ‌کل آب منطقه‌ای، علوم پزشکی و جهاد کشاورزی استان هر بلایی دلشان خواست سر رودخانه بشار آوردند.

وی ادامه داد: باید هنگام برگزاری جلساتی در این زمینه‌ها و تصویب مصوبات آن اداره کل محیط زیست استان در جریان کارها قرار بگیرد و ما به عنوان متولی خبری از این کارها نداریم و چیزی نمی‌بینیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان همه چیز در طبیعت خوب خود دارد اما داریم خودزنی می‌کنیم و رود، جنگل و هر چه داریم را با برخی کارها نابود کرده‌ایم.

هاشمی تاکید کرد: فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) هم رودخانه بشار را آلوده کرده است و فلزات سنگین موجود در این رود، سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی گفت: جهاد کشاورزی به دنبال اینست که هر جا می‌خواهد پمپ بگذارد و کشاورزی کند اما این موضوع برای "رودخانه بشار" یک زنگ خطر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی سیستم‌های نوین آبیاری را اجرایی کرده اند و در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شده اما این کار با افزایش سطح زیرکشت خنثی شده است و سودی به حال منابع آبی ندارد.

هاشمی با بیان این که وضعیت "رودخانه بشار" مرگبار شده است، اضافه کرد: از امروز جلوی کوچک‌ترین حرکتی در "رودخانه بشار" را با هماهنگی دستگاه قضا می‌گیریم. وضعیت آب بحرانی است و نباید کارهای ما این وضعیت را بدتر کند.

کد خبر 376720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha