همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات گفت: بسته شدن تلگرام صوتی با دستور قوه قضائیه بوده و ربطی به ضرر و زیان شرکت‌های مخابراتی ندارد.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده وزارت ارتباطات برخی دستورهای قضایی درباره فیلترینگ برخی کانال‌های تلگرامی را اجرا نمی‌کند، گفت: آنچه مربوط به حکم قضایی است و یک قاضی حکم داده و آنچه را که کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه مشخص کرده، به آن عمل شده است.

وی افزود: در این بین چیزی وجود دارد که ما متوجه آن نمی‌شویم. در طول روز بعضا کانال‌هایی را درست می‌کنند و از افراد سوالاتی را کرده و در آن منتشر می‌کنند که اگر اینها هم محتوای مستهجن داشته باشد، با آن برخورد می‌کنیم، اما برخی موارد دیگری مانند مسائل سیاسی در این کانال‌ها وجود دارد که باید به صورت روشن برای ما مشخص شود، مثلا در ایام انتخابات کانال‌هایی وجود داشت که به نوعی از یک گروه حمایت می‌کرد و به ما گفته می‌شد که این کانال باید بسته شود.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود امروز 8000 کانال تلگرامی وجود دارد که منافقین در آن فعالیت می‌کنند؛ مرجع فیلترینگ این کانال‌ها چه کسی است؟ اظهار داشت: ما تاکنون 137000 کانال را بسته‌ایم و این موضوع 8000 کانال که ادعا شده، درست نیست و به ما اعلام نشده است. کسانی که این ادعا را می‌کنند، بگویند به چه کسی این موضوع را اطلاع داده‌اند.

وزیر ارتباطات درباره مسدود شدن تلگرام صوتی خاطرنشان کرد: تلگرام صوتی با دستور قوه قضائیه بسته شده و ربطی به ضرر و زیان شرکت‌های مخابراتی ندارد.

کد خبر 376731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha