همشهری آنلاین: دولت کویت تعداد دیپلمات‌های ایرانی را کاهش داد و دفتر رایزنی فرهنگی ایران را بست.

ایران

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری العالم، دولت کویت در اقدامی به بهانه پرونده گروهک العبدلی تعداد دیپلمات‌های ایرانی را کاهش داد و دفتر رایزنی فرهنگی ایران در این کشور را بست.

کویت این اقدام را به بهانه پرونده گروهک العبدلی انجام داده است؛ پرونده‌ای که کویت در آن ایران را به ارتباط با عناصر این گروهک متهم می‌کند.

روز سه‌شنبه 27 تیر ماه نیز روزنامه السیاسه کویت مدعی شد که برخی منابع امنیتی کویتی اعلام کردند که ۱۴ متهم وابسته به باند تروریستی العبدلی در روز صادر شدن حکم نهایی‌شان از سوی دادگاه رسیدگی به ایران فرار کرده‌اند.

این روزنامه مدعی شد: این ۱۴ شهروند متهم به دست داشتن در قضیه ۱۸ ژوئن گذشته هستند، اما دادگاه تجدیدنظر آنها را تبرئه کرده بود و منتظر حکم دادگاه رسیدگی بودند و به محض اینکه فهمیدند دادگاه آنها را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است از طریق دریا به ایران فرار کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که نام‌های این افراد بدین شرح است: علی عبدالرحیم، محمد الحسینی، حسن جمال و باسل الدشتی که به ۵ سال حبس محکوم شدند، محمد حاجی، عباس الموسوی، حسن عطار، عبدالحسین شطی، مصطفی خان، حسین باذر، یوسف غضنفری، مهدی حسین، عیسی باقر و جعفر جمال که به ۱۰ سال حبس و ۵ سال تحت مراقبت محکوم شدند.

همچنین۷ نفر از متهمان این قضیه با نام‌های حسن حاجیه محکوم به زندان ابد و عمار حسین، جاسم غضنفری و زهیر المحمید هر کدام محکوم به ۱۵ سال حبس و ۵ سال تحت مراقبت و همچنین حسین طباطبایی، محمد معراج و حسن جاسم محکوم به ۱۰ سال حبس و ۵ سال تحت مراقبت در زندان به سر می‌برند.

کد خبر 376758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha