همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از داروی Nerlynx را برای درمان مراحل اولیه سرطان سینه تایید کرد، استفاده از این دارو احتمال عود سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

سرطان سینه

به گزارش ایرنا به نقل از مدیکال ساینس، این دارو معمولا برای درمان مراحل اولیه سرطان سینه HER2 مثبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود 15 درصد از مبتلایان به سرطان سینه، با HER2 مثبت تشخیص داده می‌شوند. تومورهای سرطان سینه HER2 مثبت معمولا تهاجمی‌تر هستند و می‌توانند در سراسر بدن گسترش یابند.

معمولا به محض تشخیص سرطان سینه HER2 مثبت، درمان با Nerlynx آغاز می‌شود. این درمان یک درمان کمکی محسوب می‌شود و تحقیقات قبلی نشان می‌دهد این دارو احتمال عود سرطان را کاهش می‌دهد. این دارو آنزیم‌هایی را که باعث رشد سلول می‌شوند، مسدود می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی استفاده از این دارو را برای بیماران بالغ تایید کرده است. تحقیقات بر روی دو هزار و 840 بیمار نشان می‌دهد این دارو ایمن و موثر است. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد دو سال پس از درمان، 94.2 درصد از بیمارانی که با این دارو درمان شده‌اند، عود بیماری نداشته‌اند و زنده‌ هستند.

سرطان سینه،  شایع‌ترین سرطان زنان است و بر اساس آمار موسسه ملی سرطان آمریکا، در سال 2017 میلادی حدود 252 هزار و 710 زن در آمریکا با سرطان سینه تشخیص داده می‌شوند که از این میان 40 هزار و 610 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 376823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha